اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

باغ قرآن در قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول خانه علوم و فنون وابسته به سازمان آموزش و پرورش استان قم از راه‌اندازی باغ قرآن برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد.

باغ قرآن در قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره آفتابگردان، سالم احمدی‌پور در حاشیه نمایشگاه اوقات فراغت گفت:‌ دوره آموزشی برای همه مقاطع تحصیلی در سنین مختلف در 10 جلسه از اول تیرماه امسال در خانه علوم و فنون اداره کل آموزش و پرورش استان قم برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:‌ در این دوره مسائل مختلف علمی چون مفاهیم کار با کاغذ و شناخت وسایل کارگاهی و ساخت وسیله مورد توجه قرار می‌گیرد.

مسئول خانه علوم و فنون قم تقویت قدرت و جسارت دانش‌آموزان در کار با ابزارهای مختلف و ساده را از جمله اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی ذکر کرد.

احمدی‌پور در ادامه از راه‌اندازی باغ قرآن برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر مقوله نجوم در قرآن در دست تهیه و راه‌اندازی است تا با استفاده از مجسم‌سازی بتوان قرآن و نجوم را به دانش‌آموزان آموزش داد.

وی با اشاره به استقبال مدارس و دانش‌آموزان استان و استان‌های همجوار قم از این مرکز علمی گفت: روزانه 500 تا هزار نفر از این مرکز بازدید می‌کنند.

وی یادآور شد:‌ خانه علوم و فنون استان قم به دلیل تقویت احساس خودباوری و تکمیل دانش‌های علمی فراهم شده که ضمن اشاعه و انتقال مفاهیم علمی پایه به کمک وسایل ساده آزمایشگاهی و آموزش مطالب کاربردی و علمی به تقویت بنیان‌های علمی دانش‌آموزان پرداخته می‌شود.

احمدی‌پور ادامه داد: ‌خانه علوم و فنون مجهز به بخش‌های مختلفی چون تالار تفکر، تالار فیزیک و انرژی هلای پاک، باغ قرآن و عترت و زیست و زمین‌شناسی است که آزمایش‌های مختلفی در هر یک از این بخش‌ها برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی بر لزوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تاکید کرد و افزود: این نمایشگاه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم و دیگر سازمان‌ها نسبت به عملکرد و فعالیت‌های این مجموعه علمی دارند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول