اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی:

مرکز علمی کاربردی علوم و هنرهای قرآنی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی از راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی علوم و هنرهای قرآنی در آینده نزدیک خبر داد.

مرکز علمی کاربردی علوم و هنرهای قرآنی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام حمید محمدی ظهر امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان و منتخبان مؤسسات قرآنی خوزستان گفت: در صورتی که مسئولان همت کنند، مرکز علمی کاربردی قرآنی برای تربیت مدیر، هنرمند، مربی و مبلغ قرآنی و در کل، 25 رشته قرآنی در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مفاهیم و قرائت قرآن گفت: درکشور ما بسیاری هنوز روخوانی قرآن را بلد نیستند و بیشتر مردم، مفاهیم را نمی‌دانند. اما استان خوزستان به دلیل اینکه با عربی آشنایی و انس دارد وضعیت آن نسبت به دیگر استان‌ها بهتر است.

محمدی از ساماندهی جلسات قرآنی خبر دارد و گفت: خوزستان در مسائل قرانی جزو 5 استان اول در کشور است. نمی‌گویم خوزستان بر‌ترین است چون استان خراسان رضوی با آن سابقه عالی و اصفهان که حداقل 10 برابر خوزستان موسسه دارد و روزانه به اندازه یک ماه خوزستان در آن جلسه قرآنی تشکیل می‌شود. آذربایجان شرقی نیز از استان‌های فعال است اما در این بین خوزستان را قطب قرآنی جنوب می‌دانیم.

وی تصریح کرد: البته استان خوزستان می‌تواند جایگاهش را بالا‌تر ببرد. اگر خوزستان با همین اهتمام پیش برود تا یک سال و نیم یا دو سال آینده چهره خوبی از فعالیت قرآنی را در استان خواهیم دید.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی افزود: خوزستان به دلیل اینکه با زبان عربی مأنوس است خیلی راحت‌تر از استان‌های دیگر می‌تواند در امر حفظ قران پیش برود. به گمان من، خوزستان می‌تواند پرچمدار حفظ قرآن در کشور باشد.

وی با اشاره به طرح‌های جدید قرآنی گفت: طرح جامع تلاوت قرآن را در دستور کار داریم که به زودی ابلاغ می‌شود همچنین طرح جدید مفاهیم قرآن نیز در برنامه‌های وزارت ارشاد گنجانده شده که هفته آینده کتاب‌های مربوط به این طرح در سطح کشور توزیع می‌شود.

در پایان مراسم از مربیان بر‌تر استان خوزستان، کار‌شناسان ادارات فرهنگ و ارشاد، برترین‌های آزمون سراسری سوره انفال تجلیل شد. همچنین بعد از این همایش در محل موزه هنرهای معاصر نشستی با کار‌شناسان قرآنی همراه با پرسش و پاسخ برپا شد.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول