اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند:

‌وزارت نیرو در برابر تشدید بحران آب مرند پاسخگو باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار مرند گفت: مسئولان وزارت نیرو در برابر تشدید بحران آب مرند پاسخگو باشند.

‌وزارت نیرو در برابر تشدید بحران آب مرند پاسخگو باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همدلی و همسویی مشترک مسئولان و مردم عاملی بزرگ در رسیدن به اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان و ارتقای سطح کیفی برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و بلندمدت حوزه عمران و آبادانی آن محسوب می‌شود، افزود: موضوع تکریم ارباب رجوع و تفسیر قانون به نفع مردم و نیز ارزش‌دهی به دستاوردهای متعالی نظام جمهوری اسلامی باید همواره در راس امور برنامه‌ریزی، کاری و نظارتی مراکز اداری باشد.

وی با تشریح توان بالای ظرفیت‌های مهم بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، فرهنگی، صنعتی و خدماتی شهرستان مرند گفت: برای رسیدن به اوج موفقیت‌های تعریف شده این بخش‌ها نیازمند حل مشکل بزرگ بی‌آبی و کم‌آبی در حوزه آب‌های مورد نیاز شرب، کشاورزی و صنعت هستیم.

فرماندار مرند با اذعان به این موضوع که تشدید بحران آب شرب و کشاورزی مرند جدی است، افزود: مسئولان وزارت نیرو باید در برابر مطالبات قانونی مردم منطقه در خصوص به طول انجامیدن مدت زمان اجرای پروژه ملی انتقال آب رود مرزی ارس به حوزه شهرستان مرند پاسخگو باشند.

وی، اجرای شبکه 60 کیلومتری پروژه ملی انتقال آب رود مرزی ارس به حوزه شهرستان مرند در قالب یکی از طرح‌های مهم مهر ماندگار دولت نهم و دهم را نقطه عطفی بر سرآغاز تحولات بنیادین در توسعه پایدار منطقه و نواحی همجوار آن معرفی کرد.

رئیس شورای اداری و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مرند تصریح کرد: قبل از جلب مشارکت سرمایه‌گذاران علاقه‌مند بخش خصوصی تمام زیرساخت‌های فنی و خدماتی حوزه‌های قابل سرمایه‌گذاری در این شهرستان تامین و ارائه خواهد شد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری‌های توجیه‌دار در شهرستان مرند از تسهیلات حمایتی برخوردار می‌شوند و در این خصوص تمام سرمایه‌گذاران از لحاظ توان مدیریت اقتصادی و تجارتی، سهم سرمایه‌ای، دانش فنی و حسن اخلاق سرمایه‌گذاری مورد سنجش‌های لازم اداری قرار می‌گیرند تا در مراحل بعدی شاهد بروز مشکلات عدیده‌ای در حوزه سرمایه‌گذاری‌های بخش غیردولتی نباشیم.

فرماندار مرند اظهار کرد: در مسیر رسیدن به اهداف و برنامه‌ای تعریف شده حوزه صنعت و تولید و نیز اشتغال نیازمند آن هستیم که در وهله نخست وضع موجود واحدهای فعال را حفظ و اقدامات لازم را برای توانمندسازی ظرفیت‌های در دست اجرای آنها مبذول داریم تا شرایط ایده‌آلی برای عملیاتی شدن برنامه‌های مراحل توسعه‌ای آن واحدها مهیا شود.     

وی با دعوت از مسئولان مراکز اداری برای جلب مشارکت اجرایی و فنی نیروی بسیج سازندگی در عملیاتی کردن طرح‌های مختلف عمرانی و خدماتی حوزه‌ای فعالیتی خود یادآور شد: اقدام مدیران تمام دستگاه‌های دولتی شهرستان مرند در اجرای برنامه بهینه‌سازی مصرف حامل‌های انرژی مورد نیاز حوزه‌های اداری مورد سنجش و ارزیابی فنی قرار خواهد گرفت.  

رضوانی با اشاره به این مطلب که ظرفیت‌های لازم برای افزایش سهم اعتبارات استانی و ملی شهرستان مرند موجود است، افزود: از مجموع سهم اعتبارات 240 میلیارد ریالی تملک دارایی سال گذشته این شهرستان تا به امروز حدود 160 میلیارد ریال به طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی مربوطه تخصیص یافته است. 

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول