اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

توسعه ورزش مدارس هرمزگان با 137 سالن ورزشی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: 137سالن ورزشی در خدمت توسعه ورزش در مدارس سراسر هرمزگان است.

توسعه ورزش مدارس هرمزگان با 137 سالن ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی صبح امروز در پنجمین نشست شورای تربیت‌بدنی مدارس اظهار داشت: علاوه بر این ظرفیت 30 سالن و پروژه ورزشی نیز در دست احداث است که با بهره‌برداری از آن سرانه ورزشی کنونی دانش‌آموزان از 27 سانتی‌مترمربع به ازای هر دانش‌آموز جهش قابل توجه‌ای خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه در بین اقشار مختلف جامعه بیشترین جامعه آماری مربوط به دانش‌آموزان شش تا 18 سال است، اهمیت انجام فعالیت‌های ورزشی برای این سنین نیز ضروری بوده که این مهم به درستی در متن برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در این زمینه مدرسه به عنوان خانه دوم دانش‌آموزان مهم‌ترین نقش را در برآوردن نیاز ورزشی در دانش‌آموزان ایفا می‌کند به طوری که با توسعه امکانات و خدمات گسترده ورزشی، صرف هزینه‌ها و آموزش مربیان و معلمان تخصصی، سعی وافری در برطرف کردن این نیاز مهم صورت گرفته است.

آخوندی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در رویکرد جدید خود با تکیه بر سند تحول بنیادین، ضرورت تفکیک معاونت تربیت‌بدنی از حوزه پرورشی را احصاء کرد که این امر نشان از اهتمام جدی آموزش و پرورش بر رشد و بالندگی ورزش در مدارس دارد.

این مسئول با تاکید بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود بر توجه جدی به ورزش به ویژه در مدارس دخترانه خاطرنشان کرد: نگاه امروز به ورزش نه بر پایه تفنن و اوقات فراغت بلکه به عنوان یک اصل جدی در نظام تعلیم و تربیت بوده که نگاه علمی و تخصصی به خود گرفته است.

در ادامه این جلسه معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه در سال گذشته و برنامه‌های سال جدید ارائه کرد.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول