اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

اعتبار بخش راه با خسارات سیل کلاردشت همخوانی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: اعتبار بخش راه با خسارات سیل کلاردشت همخوانی ندارد.

اعتبار بخش راه با خسارات سیل کلاردشت همخوانی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، علی اسد پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل سیل کلاردشت با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجام گرفته در طول یک‌ سال اخیر در بخش‌های سیل زده کلاردشت گفت: اکیپ راه و ترابری سابق جزو نخستین گروه‌هایی بودند که در پی وقوع سیل در محل حادثه حاضر شده و جزو آخرین نیروهایی بودند که از منطقه خارج شدند.

اسد تصریح کرد: راه و ترابری با استقرار بیش از 35 ماشین‌ آلات سنگین و نیمه‌سنگین و نیروهای متعدد اقدامات لازم را در این نقطه صورت دادند.

وی افزود: خسارات وارده و انتظاراتی که از اداره راه بوده با آنچه که از اعتبار سیل به راه و ترابری رسیده همخوانی ندارد، تنها سه درصد از کل اعتبار تخصیص یافته به بخش راه داده شد و این مقدار اعتبار با توجه به اینکه جاده از بین رفته بود و آثاری از آن باقی نمانده بود بسیار ناچیز است.

اسد خاطرنشان کرد: تاکنون در دو مرحله 50 میلیون و 120 میلیون تومان به راه تخصیص یافت و ما اقدامات لازم را در منطقه صورت دادیم با این توضیح که جاده رودبارک تا ونداربن در حیطه وظایف ما نبوده اما نهایت تلاش خود را برای بازسازی این مسیر صورت دادیم.

وی بیان داشت: پل اکاپل به صورت موقت و پیش ساخته نصب شده در حالیکه باید پلی با دهانه 20 متری طراحی و اجرا شود که در دست اقدام است.

ارائه تسهیلات در صورت تامین پروانه ساخت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران نیز با اشاره به اینکه ما نیز همانند دیگر دستگاه‌های اجرایی با ارسال ماشین آلات سنگین تا پایان زمان بحران در محل حادثه حاضر بوده و در حد توان تلاش خود را به‌کار گرفتیم، گفت: با توجه به اینکه اصل کار بازسازی مربوط به مسکن است آمادگی کامل برای همکاری با مالکانی که منازل‌شان در این سیل آسیب دیدند داشته و داریم.

سید مجید هاشمی افزود: از نظر اعتبارات بابت بازسازی مشکلی نداریم حتی مصالحی به عنوان کمک بلاعوض در اختیار داریم که چنانچه خسارت دیدگان بر اساس قانون و مصوبه بتوانند پروانه ساخت بگیرند این آمادگی و همکاری از سوی بنیاد مسکن وجود دارد تا بتوانیم خانه‌های تخریب شده را بازسازی کنیم.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنیم مسئولان برای تسهیل در این امر با توجه به اینکه حریم رودخانه باید رعایت شود، زمینی مناسب را تهیه و در اختیار مردمی که در حاشیه سکونت داشتند قرار دهند تا بتوانند با کمک بنیاد مسکن خانه‌های خود را از نو بنا کنند.

5 میلیارد تومان برای فعالیت‌های شهرداری کلاردشت نیاز است

شهردار کلاردشت نیز گفت: پروژه‌های واگذار شده به شهرداری 40 درصد پیشرفت دارد.

محمدمهدی سلیمانپور اظهار داشت: تاکنون از محل حوادث 144 میلیون تومان تخصیص داده شد که برای سربندی و دیوار حائل اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: 340 میلیون تومان از محل سی برای ژل و دیوار حائل رودبارک، 170 میلیون تومان از همین محل برای آسفالت محور رودبارک، 400 میلیون تمام از این محل برای ترمیم آسفالت نقاط سیل‌زده، 300 میلیون تومان برای دیوار حائل نقطه بحرانی محور عباس‌آباد که در حین اجراست تخصیص داده شده است.

این مسئول درباره منابع استانی در کمیته برنامه‌ریزی سال 90 شهرستان گفت: 250 میلیون تومان تبادل موافقت‌نامه صورت گرفته است.

شهردار کلاردشت بیان داشت: 5 میلیارد تومان برای ادامه فعالیت شهرداری کلاردشت در نقاط سیل زده مورد نیاز است که امیدواریم تسریع در روند تخصیص آن صورت گیرد.

انتهای پیام/ب10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول