اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبادان:

شکست حصر آبادان مظلومیت آبادان را به تصویر می‌کشد

خبرگزاری فارس: فرماندار آبادان گفت: شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه، مظلومیت آبادان را به تصویر می‌کشد.

شکست حصر آبادان مظلومیت آبادان را به تصویر می‌کشد

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در وقایع ملی جنگ تحمیلی از آنجا که آبادان یکی از گلوگاه‌های جنگ تحمیلی و مقاومت ایران اسلامی بود، پنج مهر به صورت یک واقعه ملی در تاریخ ثبت شده است.

وی افزود: آبادان با یک مقاومت مردمی ایستادگی کرد و در شرایط سختی که ما شاهد اشغال خرمشهر و ذبح فرزندان انقلاب به دست نیروهای غاصب عراقی بودیم، در آبادان این اتفاق تکرار نشد و از جهات مختلف این دفاع ادامه پیدا کرد.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: دفاع شهر آبادان مظلومانه بود و منجر به این شد که ما طیف شهدای آبادان را در همه اقشار جامعه مشاهده کرده و در واقع مظلومیت مضاعف در آبادان برای مردم تکرار شد.

وی با اشاره به سخن امام راحل درباره شکسته شدن حصر آبادان گفت: حضرت امام خمینی(ره) با دید بلند و آگاهی خود خواستار شکست حصر آبادان و خوشحالی مردم از این پیروزی شد.

ایلخاص‌زاده تصریح کرد: رزمنده‌های کشور ما با شکست حصر آبادان در پنج مهر متوجه شدند تابوی دشمن عراقی که حمایت‌های غرب را با خود دارد به راحتی شکسته شد.

وی ادامه داد: رزمندگان به درستی پیام امام راحل را دریافت کردند و از هیچ جانفشانی در راه آزادی دریغ نکردند.

فرماندار آبادان همچنین عنوان کرد: بعد از شکست حصر آبادان و دفاع همه جانبه، اقشار مختلف مردم در راه رسیدن به پیروزی جنگ تحمیلی وارد مرحله جدیدی در سلسله پیروزی‌های رزمندگان اسلام شد.

وی در پایان اظهار کرد: در نظر داریم پنج مهر امسال را باشکوه‌تر از سال‌های پیش برگزار کرده و آن را تقدیم رزمندگان شهید ایران اسلامی کنیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول