اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

سد مشمپا از اولویت‌های مهم نمایندگان زنجان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: پرو‍ژه احداث سد مشمپا یکی از اولویت‌های مهم نمایندگان استان است.

سد مشمپا از اولویت‌های مهم نمایندگان زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نمایندگان مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز از عملیات اجرایی تونل‌های انحراف آب سد مشمپا بازدید کردند.

در این بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: اجرای سیستم انحراف آب این سد شامل دو رشته تونل انحراف آب به قطر داخلی 8.5 متر در مجموع به طول 833 متر و راه دسترسی به محل سد به طول پنج کیلومتر است.

امیر حمید نیا افزود: ساخت حدود 2 هزار متر مربع کمپ کارگاهی، از نیمه دوم خرداد سال 88 آغاز شده و هم اکنون از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است.

وی گفت: سد مشمپا با آب تنظیمی 480 میلیون مترمکعب و ارتفاع سد از پی 100 متر طراحی شده و هدف از اجرای این طرح تامین آب حدود 42 هزار هکتار اراضی دشت رجعین و منطقه پاوه‌رود، تامین حدود 37 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شرب و صنعت، تولید 110 مگاوات برق و ایجاد اشتغال برای 42 هزار نفر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان اعتبار هزینه شده در طرح را تاکنون به 300 میلیارد ریال و اعتبار سال 91 را بالغ بر 120 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مسئولان استان عملیات اجرایی بدنه سد مشمپا در سال جاری آغاز شود.

گفتنی است، در این بازدید نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه یکی از اولویت‌های مهم نمایندگان استان است.

محمد اسماعیلی افزود: با پیگیری جدی امیدواریم در سال جاری بتوانیم ساختمان بدنه سد را اجرایی کنیم. وی در ادامه از مدیر عامل و دست اندرکاران این طرح قدردانی کرد.

در ادامه این بازدید معاون امور عمرانی استانداری زنجان سد مشمپا را بزرگترین پروژه آبی استان اعلام کرد و اظهار داشت: این سد بر روی رودخانه قزل اوزن احداث می‌شود.

علی اکبر کریمی ادامه داد: این سد می‌تواند اقتصاد منطقه را متحول کند که قطعا پیگیری نمایندگان استان نقش مهمی در پیشرفت این طرح بزرگ آبی استان خواهد داشت.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول