اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردیبهشت‌ماه سال جاری صورت گرفت

تشکیل 852 پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری 852 فقره پرونده تخلف در اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان تشکیل شده است.

تشکیل 852 پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین نجف‏‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار داشت: دکه‏‌های مستقر در عوارضی شهر زنجان از جمله مشکلاتی است، که باید ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در اردیبهشت ماه سال جاری 852 پرونده از مراجع مختلف به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان ارسال شده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد 60 فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز، 73 فقره در زمینه دارو و بهداشت و 719 فقره نیز در زمینه کالا و خدمات بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه در مجموع در ماه گذشته 914 پرونده در اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان مختومه شده است، اضافه کرد: تعداد پرونده‏‌های مختومه، 62 فقره بیش از تعداد پرونده‏‌های ارسال شده به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری 17 میلیارد و 833 میلیون و 325 هزار و 365 ریال جریمه نقدی برای متخلفان تعیین شده است، یادآور شد: در حال حاضر بیش از یک میلیارد ریال از جریمه‏‌های مذکور وصول شده است.

نجف‏‌زاده تصریح کرد: مجازات‌های غیرنقدی متخلفان شامل تعطیل‌شدن محل، ضبط کالا به نفع دولت، ضبط ملزومات پزشکی و درج در پرونده می‏‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه جاری تا روز بیست‏ و هفتم، 654 فقره پرونده به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان ارسال شده است، ادامه داد: در این مدت زمان 526 فقره پرونده مختومه اعلام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان جرایم نقدی پرونده‏‌های تشکیل شده در خرداد ماه سال جاری 15 میلیارد و 33 میلیون و 612 هزار و 902 ریال بوده است، تصریح کرد: در مجموع بیش از یک میلیارد و 82 میلیون ریال از این جرایم توسط اداره‌کل تعزیرات حکومتی وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه گشت‏‌های سیار از جمله اقدامات مهم اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان محسوب می‏‌شود، خاطرنشان کرد: در مجموع 23 پرونده در زمینه کالاهای غیر استاندارد تشکیل شده است.

نجف‏‌زاده با بیان اینکه در زمینه کالاهایی که تاریخ مصرف آنها گذشته است، گشت‏‌هایی انجام شد، ادامه داد: اقداماتی نیز در زمینه جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت صورت گرفته است.

وی با اشاره به کشفیاتی که در زمینه آرد در استان زنجان تصریح کرد: تعدادی از افراد سودجو وقتی قیمت آرد پایین بوده است، آرد را خریداری کرده و با اعلام نرخ جدید قیمت‏ها، آرد خریداری شده را با قیمت جدید عرضه کرده بودند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان یادآور شد: در مجموع 60 تن آرد توسط ماموران اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان و 500 کیسه نیز توسط ماموران نیروی انتظامی کشف شده است.

وی با تاکید بر اینکه با تشدید بازرسی‏‌ها باید وزن نان و کیفیت آن در نانوایی‏‌ها رعایت شود، اضافه کرد: هدف اصلی برخی از نانوایی‏‌ها افزایش قیمت نان است که برای رسیدن به این هدف نوع نان مورد پخت را تغییر می‏‌دهند.

نجف‏‌زاده با تاکید بر اینکه باید گشت‏‌های مستمر از نانوایی‏‌ها صورت گیرد، ادامه داد: محموله کود شیمیایی نیز در استان زنجان کشف شده است که در داخل این کود از آهک استفاده شده بود.

وی یادآور شد: این محموله 50 کیسه‏‌ای کود شیمیایی با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی استان زنجان کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان به رسیدگی به سه پرونده مهم در اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان اشاره کرد و افزود: این پروند‏ه‌ها شامل قاچاق لباس، قاچاق دارو و عرضه خارج از شبکه نفت بوده است.

وی با اشاره به اینکه داروی مورد قاچاق در پرونده مذکور به عنوان مواد اولیه شیشه بوده است، ادامه داد: 52 هزار لیتر نفت نیز خارج از کوره عرضه می‏‌شده است.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول