اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد دامغان:

دانشگاه‏ها خط مقدم مبارزه در جنگ نرم هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: در برهه کنونی، دانشگاه‏ها و مقاطع علمی خط مقدم مبارزه در جنگ نرم هستند.

دانشگاه‏ها خط مقدم مبارزه در جنگ نرم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حسین عباسپور صبح امروز در همایش بسیج اساتید که هم‌زمان با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران با حضور اساتید بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد، گفت: ارزنده‌ترین فعالیتی که بسیج به سمت بازسازی و به‏سازی آن قدم برداشته و امروز شاخصه بسیج در حوزه‌های بالای علم و دانایی قلم می‌خورد، بسیج اساتید است.

وی گفت: بسیج اساتید ارزش‏های مترقی و والایی که ریشه در اندیشه امام داشته را دنبال می‌کند و با تأکیدات مقام معظم رهبری، دنباله‌روی اهداف غایی انقلاب است تا ایران اسلامی به همت شهدای بزرگواری چون چمران، علی‌محمدی و شهریاری نمود جهانی پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان بیان کرد: مقام معظم رهبری بسیاری از پیشرفت‌ها را مرهون تفکر و میل بسیجی دانسته و شجره طیبه صالحین را درخت پرثمری می‌داند که شکوفه‌های آن بوی حدیث وصل می‌دهند و ما اساتید به همت دانشجویان در مسیر جهاد علمی و منتهی به اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم.

عباسپور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دامغان راهکارهای ارزنده‏ای را در مسیر جهد علمی زیر بیرق مسئولان پرتلاش پیش‌بینی کرده است که امید داریم محقق شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: دانشگاه آزاد در سه شاخه بسیج اساتید، دانشجویان و کارمندان مشغول به فعالیت است و 137 عضو فعال دارد.

عباسپور ادامه داد: در سال جاری، پنج حلقه علمی و چهار حلقه صالحین در این دانشگاه تشکیل شد که حلقه‌های صالحین در امور فرهنگی، ورزشی، علمی و مسابقات مختلف قرآن و عترت گام برداشته‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: این دانشگاه در سال 64 با دو رشته و 17 دانشجو آغاز به کار کرد اما به لطف خدای متعال، در حال حاضر به درجه 2 هزار و 10 نفر دانشجو رسیده و پنج دانشکده مستقل حقوق، علوم زیستی و فنی مهندسی و عمران در آن راه‏اندازی شده است.

عباسپور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان 140 عضو هیئت علمی دارد و 6 هزار دانشجو در مقاطع مختلف و رشته‏های گوناگون در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: بسیج اساتید در رأس هرم قرار دارد، زیرا این اساتید ما هستند که تفکر دانشجویان را به سمت و سوی مثبت هدایت و فرهنگ‌سازی می‌کنند.

عباسپور با بیان اینکه در زمان صدر انقلاب که سنگرها به شکل فیزیکی پیش رویمان بود کم‏ترین انتظارات را از کمک‌رسانی و بیشترین انتظار را از خودمان برای کمک به آب و خاک میهن خود داشتیم، گفت: امروز هم به همین‌گونه است، اما وضع به شکل دیگری وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان افزود: در حال حاضر، دانشگاه‏ها و مقاطع علمی خط مقدم جبهه جنگ نرم هستند و امروزه هدف‌ها متفاوت است.

عباسپور افزود: باید بتوانیم فاصله‌ها را بشکنیم و با توان بالا به اهداف خود نزدیک شویم و زحمت‏هایی که دانشمندان بزرگوار ما کشیدند تا نظام و دستاوردهای آن حفظ شود، را دنبال کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: اگر خط مقدم ما، خط علمی است، پس اساتید نقش سرداران این خط مقدم را ایفا می‏کنند و باید با انگیزه بالا گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول