اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان:

کنتور برق 200 هزار مشترک زنجانی تعویض می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: کنتور بیش از 200 هزار مشترک شهری در استان زنجان تعویض می‌شود.

کنتور برق 200 هزار مشترک زنجانی تعویض می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عادل کاظمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در زمینه صنعت برق در استان زنجان خدمات خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: در تحقق شعار سال گام‌های مثبتی را برمی‌داریم.

وی با اشاره به اینکه 350 هزار مشترک در تعرفه‌های مختلف در استان زنجان وجود دارد، خاطر نشان کرد: 30 درصد از این مشترکان شامل مشترکان روستایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه در مجموع 900 روستا در استان زنجان از نعمت برق برخوردار هستند، اضافه کرد: در حال حاضر برق بیش از 98 درصد از روستاهای استان را تامین کرده‌ایم و علت نبود برق در دو درصد از روستاها این است که تعداد خانوارهای این روستاها پایین است و یا این روستاها جنبه سکونت‌گاه‌های فصلی و موقت دارند.

وی به تامین برق سه روستای استان زنجان را از طریق انرژی خورشیدی اشاره کرد و افزود: دو مسجد و امامزاده نیز از طریق این انرژی تامین برق شده است.

کاظمی با بیان اینکه به منظور تامین برق روستاهای مذکور 5میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده بود، ادامه داد: در حال حاضر 60 خانوار روستایی در این سه روستا از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از روستاهای شهرستان ماهنشان پنج سال پیش به صورت آزمایشی و از طریق انرژی خورشیدی تامین شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر برق چهار روستا از این طریق تامین می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور استفاده گسترده از این انرژی پاک برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه در زمینه هوشمندسازی کنتورهای آب و برق بخش کشاورزی اقدامات زیادی توسط شرکت توزیع برق استان زنجان انجام گرفته است، یادآور شد: در فاز نخست اجرای هوشمندسازی یک هزار حلقه چاه هدف‌گذاری شده است که این یک هزار حلقه تا پایان تیرماه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه قابلیت کنتورهای هوشمند آب و برق کنترل همزمان دیماند مجاز آب مصرفی چا‌ه‌ها است، اظهار داشت: در مجموع سالانه به 400 حلقه چاه کشاورزی در استان زنجان برق‌رسانی می‌شود.

کاظمی با تاکید بر اینکه کنتور 200 هزار مشترک مناطق شهری در استان زنجان تعویض می‌شود، ادامه داد: این پروژه که از هفته‌های پیش با اعتباری بالغ بر 340 میلیارد ریال آغاز شده است، تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه پس از تعویض کنتورها و هوشمندسازی آنها دیگر نیازی به حضور ماموران شرکت توزیع برق استان زنجان در درب منازل وجود ندارد، تصریح کرد: قرائت کنتور و اعمال فرامین قطع و وصل از طریق شبکه PLC انجام می‌‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین محاسن هوشمندسازی کنتورها در استان زنجان جلوگیری و شناسایی استفاده غیرمجاز از برق است.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق استان زنجان 397 پروژه در زمینه عمران روستایی و مهاجرت معکوس در دست اجرا دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پروژه‌ها بدون اعمال ضریب وزنی از 97 درصد پیشرفت فیزیکی و با اعمال ضریب وزنی از 75 درصد پیشرفت برخوردار هستند.

کاظمی با بیان اینکه پروژه‌های مربوط به عمران روستایی و مهاجرت معکوس شامل اصلاح و رفع ضعف ولتاژ، جایگزینی سیم مسی، استفاده از انرژی‌های جدید و سایر اقدامات است، یادآور شد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 76 میلیارد ریال تا پایان تیرماه سال جاری به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری به منظور بهبود زیرساخت‌های برق استان زنجان 300 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته پروژه‌های زیرساختی در بخش توزیع برق با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه سهم شرکت توزیع برق استان زنجان از پروژه‌های عمران شهری 20 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: به منظور اجرای این پروژه‌ها با سایر دستگا‌ها همکاری لازم را می‌کنیم.

وی به اجرای طرح اتوماسیون شبکه برق در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این طرح توسط نخبگان استان زنجان طراحی شده است و در حال حاضر پست مرکز شهر زنجان کاملا اتومیت و از این پست راه دور مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول