اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون خبرگان کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی مجهز به کنتور هوشمند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول کانون خبرگان کشاورزی خراسان جنوبی از نصب یک‌هزار و 600 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی استان خبر داد.

چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی مجهز به کنتور هوشمند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سیدجواد پورتقی ظهر امروز در همایش تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی شهرستان فردوس اظهار کرد: آب، خاک و هوا سه عامل مؤثر در حیات انسان است که انسان نیز با فعالیت‌های خود در حفظ یا نابودی این سه عامل نقش دارد.

وی گفت: دمای بالای هوا و قرار گرفتن شهرستان فردوس در حاشیه کویر و کانون بحران، خشکسالی و کم‌آبی، کاهش نزولات آسمانی و افت آب چاه‌های کشاورزی از جمله مشکلات موجود در بخش کشاورزی شهرستان فردوس است که باید با برنامه‌ریزی مناسب این مشکلات را برطرف کنیم.

مسئول کانون خبرگان کشاورزی خراسان جنوبی مدیریت منابع آبی را بسیار مهم دانست و افزود: کشاورزان باید با کشت گیاهان کم‌آب و پرهیز از کشت گیاهانی چون پنبه و چغندر که به آب زیادی نیاز دارند از آب استفاده‌ای بهینه داشته باشند.

پورتقی تصریح کرد: کشاورزان باید شعار تولید ملی را در عمل ثابت کنند و از حداقل امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

وی از وجود یک‌هزار و 700 حلقه چاه‌موتور کشاورزی در استان خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال تعداد ‌هزار و 600 کنتور هوشمند بر روی چاه‌‌های کشاورزی سطح استان نصب می‌شود.

مسئول کانون خبرگان کشاورزی خراسان جنوبی هزینه نصب هر کنتور هوشمند را بین یک‌میلیون و 800 هزار تا دو میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه تعداد 100 چاه کشاورزی از کنتور هوشمند محروم هستند باید کشاورزان سریع‌تر نسبت به نصب کنتورهای هوشمند اقدام کنند.

پورتقی از عضویت یک‌هزار نفر در نظام صنفی کشاورزی شهرستان فردوس خبر داد و افزود: تعداد 500 نفر از اعضای نظام صنفی دارای پروانه فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته سفره پربرکت دولت در بخش کشاورزی گسترده شده است، تصریح کرد: با توجه به سرعت گرفتن چرخ کشاورزی باید حداکثر استفاده را از تسهیلات اختصاص یافته به این بخش ببریم.

مسئول کانون خبرگان کشاورزی خراسان جنوبی به پرداخت زکات توسط کشاورزان تأکید کرد و یادآور شد: زکات سبب افزایش مال و پاک شدن اموال انسان می‌شود و کشاورزان باید سهم زکات مال خود را قبل از اینکه آن مال را به خانه ببرند، بپردازند.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول