اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس:

توجه به صنعت توریسم به رشد اقتصادی منطقه کمک می‎کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس گفت: توجه به صنعت توریسم به رشد اقتصادی منطقه کمک می‎کند.

توجه به صنعت توریسم به رشد اقتصادی منطقه کمک می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سلیمان عباسی ظهر امروز در دومین کارگروه تخصصی گردشگری گلستان اظهار داشت: شهرستان گنبدکاووس یکی از شهرهای مهم تاریخی و دومین شهر بزرگ استان گلستان است که ظرفیت خوبی در آن نهفته است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‎های این شهرستان می‎تواند به رشد، توسعه و اقتصاد کشور کمک کند تصریح کرد: گنبدکاووس به لحاظ آثار تاریخی، بافت فرهنگی و نیروی انسانی ظرفیت بالقوه‎ای دارد.

عباسی خاطر نشان کرد: وجود بناهای مانند برج قابوس، دیوار دفاعی، شهر جرجان، امام‎زاده یحیی‎بن زید و... نشانگر تاریخی بودن، فرهنگ و بافت مردم این منطقه در گذشته است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی برج قابوس را یک اثر برجسته دانست و اذعان کرد: این برج در طول سالیان متمادی از لحاظ مهندسی، معماری، ترکیب، مصالح و ... به گونه‎ای بوده است که در برابر بلایای طبیعی مقاومت کرده است و می‎تواند توجه جهانیان را به خود خیره کند.

وی افزود: در کنار این برج وجود اماکن مذهبی در این شهرستان از جمله آستان قدس یحیی‎بن زید با توجه به بافت قدیمی و قومیت‎های متفاوتی که در این منطقه با صلح و وحدت در کنار هم زندگی می‎کنند پیام خوبی برای جهانیان دارد.

عباسی با قدردانی از مسئولان به دلیل توجه به این ظرفیت‎ها ابراز داشت: با توجه به محدودیت‎هایی که در فضا و محوطه‌سازی این برج داشتیم مسئولان شهرستان گنبدکاووس همکاری لازم را داشتند و مکان‎های خود را در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دادند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است بیان داشت: تولید ملی تنها درآمد خالص نیست و باید به درآمد‎های ناخالص نیز توجه شود و صنعت توریست می‎تواند کمک مناسبی به رشد و توسعه اقتصادی منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول