اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

رفتار آمریکا در مسایل اقتصادی موجب پیشرفت ایران است

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین در دیدار با سفیر جمهوری آفریقای جنوبی گفت: رفتار آمریکا و غرب در مسایل اقتصادی، بازدارنده پیشرفت جمهوری اسلامی ایران نیست.

رفتار آمریکا در مسایل اقتصادی موجب پیشرفت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، احمد عجم اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران به مسایل انسانی، کمال انسان و حقوق بشر بیش از همه کشورها اهمیت داده می‌شود و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و هم دولت‌مردان به این امر تأکید دارند و حضور مردم در صحنه‌های مختلف نیز تأییدکننده این موضوع است.

استاندار قزوین در خصوص توانمندی‌های استان قزوین گفت: استان قزوین کمتر از یک درصد وسعت کشور را دارا است، ولی قریب به پنج درصد در اقتصاد کشور تأثیر دارد و اهمیت این استان هم در سطح کشور و هم برای مسئولان، منطقه و خارج از کشور ثابت شده است.

وی افزود: چندین کشور دنیا از قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا در استان قزوین سرمایه‌گذاری‌های مهمی انجام داده‌اند.

عجم ادامه داد: بخشی از اهمیت استان قزوین به دلیل دسترسی‌های خوبی است که به بیش از هشت استان مهم کشور دارد و به عنوان یک منطقه با اهمیت در اقتصاد و تجارت ایران اسلامی مطرح است.

استاندار قزوین اضافه کرد: وجود مواد معدنی متنوع نیز می‌تواند به عنوان یکی از حوزه‌های کار مشترک با حوزه صنعت و معدن مطرح باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی نیز استان قزوین از استان‌های برتر کشور است، مخصوصا در حرکت به سمت کشاورزی ارگانیک پایلوت کشاورزی کشور محسوب می‌شود و به تولید محصولات متنوعی در حوزه زراعت و باغداری پرداخته به طوری که به کشت بعضی از محصولات متنوع در حوزه زراعت و باغداری می‌پردازد که بعضی از محصولات منحصر به فرد از جمله زغال‌اخته، فندق، بادام، پسته و ... در این استان کشت می‌شود.

استاندار قزوین قابلیت استان قزوین را نیز در بخش صادرات خشکبار قابل توجه اعلام کرد و افزود: در برخی از محصولات مانند انگور این استان به عنوان قطب کشور مطرح است با توجه به اینکه بیش از چندین نوع از این محصول با قریب به 400 هزار تن در سال تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تحقیقات کشاورزی نیز بانک اطلاعاتی با 800 ژن در حال فعالیت است و در این خصوص کار مشترکی را با جمهوری آفریقای جنوبی در خصوص تولید نهال ارگانیک می‌توانیم انجام دهیم که در حال حاضر در خاورمیانه نیز این امر یک کار منحصر به فرد است.

استاندار قزوین افزود: این استان در زمینه‌های فرهنگی و تبادل دانشجو نیز با آفریقای جنوبی باب‌های همکاری را می‌تواند گسترش دهد.

عجم توانمندی‌های استان قزوین را در بخش انرژی‌های پاک و نو مانند انرژی خورشیدی و بادی از دیگر توانمندی‌های این استان برشمرد و افزود: در بخش انرژی‌های نو و پاک نیز استان قزوین از قابلیت منحصر به فردی برخوردار است .

وی در خاتمه همچنین بر ارتباط بیشتر بخش خصوصی کشور جمهوری آفریقای جنوبی در استان قزوین تأکید کرد و گفت: ما اعتقاد داریم دولت‌ها می‌توانند حمایت‌کننده بخش خصوصی باشند، ولی کار را باید به خود آن‌ها بسپارند و تا به حال نیز در این استان در رابطه با این امر گام‌های مؤثری برداشته شده است.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول