اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب:

نقش وزارت بهداشت در تأمین سلامت کشور 20 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نقش مجموعه وزارت بهداشت و درمان در تأمین سلامت کشور را 20 تا 25 درصد اعلام کرد.

نقش وزارت بهداشت در تأمین سلامت کشور 20 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، رحیم شکرانی در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان بناب در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان از کسب رتبه اول استانی و کشوری توسط شهرستان بناب در زمینه جمع‌آوری و ساماندهی زباله‌های عفونی خبر داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب گفت: برای نخستین بار در کشور زباله‌های عفونی مطب‌ها و درمانگاه‌های خصوصی هر روز جمع‌آوری شده و به‌صورت استاندارد و بهداشتی در بیمارستان امام خمینی بناب بی‌خطر‌سازی می‌شوند.

شکرانی با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح بسیج جمع‌آوری زباله‌های روستایی در شش روستای بناب تصریح کرد: شهرستان بناب در بهسازی محیط روستایی و تأمین بهداشت محیط روستاها مقام برتر استان را کسب کرده است و بخشدار مرکزی، شهردار و مسئولان بهداشت مورد تقدیر مقامات ارشد استان قرار گرفتند.

وی نقش مجموعه وزارت بهداشت و درمان در تأمین سلامت کشور را 20 تا 25 درصد اعلام کرد و افزود: تأمین سلامت و بهداشت جامعه بدون همکاری و تلاش همه ارگان‌ها و اقشار مختلف مردم ممکن نیست.

بخشدار مرکزی بناب نیز در این همایش از بهره‌مندی 80 درصد روستاییان بناب از خدمات جمع‌آوری زباله‌های روستایی خبر داد و افزود: 40 هزار نفر از روستاییان از طریق دهیاری و پاکبان‌ها زباله‌های خود را به موقع و اصولی دفع می‌کنند.

ناصر بزازبنابی ادامه داد: هم‌اکنون از 25 روستای بناب 16 روستا دارای پاکبان هستند که با همکاری شرکت تعاونی دهیاران به‌زودی شاهد افزایش تعداد این روستاها خواهیم بود.

وی سپس از آغاز طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در روستاهای بناب خبر داد و گفت: با همکاری شرکت تعاونی دهیاران 405 قلاده سگ ولگرد از سطح روستاها جمع‌آوری می‌شوند تا از انتقال بیماری توسط آن‌ها جلوگیری شود.

بخشدار مرکزی بناب یکی از نیازهای اساسی روستاهای بناب را خودرو جمع‌آوری زباله اعلام کرد و از مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌‌شرقی خواست تا حداقل پنج دستگاه وسیله نقلیه جمع‌آوری زباله‌ها را به دهیاری‌های بناب اختصاص دهند تا دهیاران از فشار مشکلات راحت شوند.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول