اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

بازاریان همواره نقش دفاع از اسلام را به عهده داشته‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس گفت: در نظام جمهوری اسلامی بازاریان همواره نقش دفاع از اسلام و حقانیت را به عهده داشته‌اند.

بازاریان همواره نقش دفاع از اسلام را به عهده داشته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عباس اقبال صبح امروز در همایش روز ملی اصناف که در تالار محراب شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار کرد: در هر نظامی اصناف و بازاریان از جایگاه بالایی برخوردار هستند و با وجود بازاریان در جسم اقتصاد مملکت خون جاری می‌شود.

وی افزود: بازاریان به مثابه خونی هستند که اقتصاد کشور را در هر نظامی پابرجا نگه می‌دارند و در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر این نقش، بازاریان همواره نقش دفاع از اسلام و حقانیت را نیز به عهده داشته‌اند.

فرماندار فردوس با اشاره به اینکه در همه بازارهای قدیم کشور مسجد و مدرسه علمیه وجود دارد، تصریح کرد: یاد و نام بازاریان ما همواره با مسجد، روحانیت و هیئت گره خورده است.

اقبال ادامه داد: در دوران انقلاب بازار عظیم تهران و تبریز مدت 13 ماه به پشتیبانی از انقلاب تعطیل بود.

وی گفت: در سال 88 نیز قشر بازاری شهرستان فردوس قبل از دیگر اقشار در مسجد میرزای این شهرستان تجمع و فتنه‌گران را محکوم کردند و این نشانگر ارتباط محکم بازار با اسلام است.

فرماندار فردوس با اشاره به اینکه بازار می‌تواند بدترین و بهترین جای دنیا باشد، افزود: بازار بدترین جای دنیا است چون اگر اصناف منتظر گرانی اجناس باشند اعمال و عبادات چند ساله خود را از بین می‌برند و از طرفی بهترین جای دنیا بازار است چرا که کوچک‌ترین خدمت در بازار بزرگ‌ترین جهاد محسوب می‌شود.

اقبال به اهمیت نماز اول وقت تاکید کرد و گفت: بازاریان باید با شنیدن صدای اذان داد و ستد را رها کرده و به سوی مسجد بروند.

وی اصناف و بازاریان را به اقامه نماز اول وقت سفارش کرد و گفت: اگر برای خدا کار و کسب را رها کنید خداوند به مال و زندگی شما برکت می‌دهد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول