اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

سپاه در صف اول جبهه مقاومت ایستاده‌ است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: نیروهای ولایتمدار سپاه و بسیج در صف اول جبهه مقاومت و پایداری ملت ایران ایستاده‌اند.

سپاه در صف اول جبهه مقاومت ایستاده‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در نشست صمیمانه با پاسداران و بسیجیان خواهر و برادر آبادانی که به‌مناسبت هفته پاسدار در حسینیه ثارالله این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: سپاهیان نشان داده‌اند که در همه صحنه‌های سیاسی و اجتماعی ایران حضور مقدم و استوار دارند.

وی افزود: نشست فرزندان برومند پاسدار و بسیجی برای تجدید بیعت با مقام ولایت آن از هم طریق امام جمعه، که به‌عنوان فرستاده مقام عظمی رهبری در منطقه است را به‌عنوان برگ زرین در ماه شعبان تعبیر می‌کنیم.

امام جمعه آبادان ادامه داد: ماه شعبان که هفته پاسدار را در خود جا داده دارای دو امتیاز بزرگ برای مسلمانان است، یکی مولود سرور شهدای اسلام امام حسین(ع) به جهان هستی و دیگری برکت نهفته شعبان برای عبادت و روزه داری که یک ذکر ماه شعبان معادل عبادت مسلمان در کل سال است.

وی با بیان اینکه جایگاه امام حسین(ع) جهانی و راه پاسداران نیز راهی جهانی است، گفت: سپاه با عنوان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وزین شده و این نشانی محکم بر نیرویی است که به‌عنوان نیروی انقلابی در داخل و خارج کشور شناخته می‌شود.

محمدی اصفهانی در همین خصوص ادامه داد: در پیام امام خمینی(ره) برای تشکیل نیروی سپاه به هیچ‌وجه قالب ایرانی به آن داده نشده است و در تفکر رهبر انقلاب، سپاه نیروی جهانی و در پیام‌رسانی جهانی محدودیتی ندارند.

*بسیج و سپاه باید سایه یک ملت باشد

 وی افزود: پاسداران با فعالیت در همه عرصه‌های صنعتی، پزشکی، علمی، فرهنگی و اجتماعی در دل اقشار جامعه حضور دارند و به‌عنوان سایه ملت حضور دارند.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: امروز بسیجیان در علوم هسته‌ای، نظامی و نانو و هر داده و فناوری روز مهارت کسب کرده‌‌ و در سطح جهان و ایران به سطح مقبول رسیده‌اند.

وی با اشاره به الگوپذیری سپاهیان از امام حسین(ع) گفت: انسان‌های محدودی در دنیا هستند که از تمام نیروهایی که خداوند در وجودشان قرار داده استفاده می‌کنند و امام حسین(ع) مظهر الگوپذیری در این راستا است.

محمدی اصفهانی افزود: امام حسین(ع) مظهر شجاعت و کمال انسانی است و سپاه با الگوپذیری از سرور شهیدان اسلام، چه در عرصه جنگ تحمیلی و چه در زمان حساس کنونی که چشم جهانیان به ایران دوخته شده، نشان دادند شجاعت، کمالی پایانی برای بسیجیان و سپاهیان اسلام است.

* آبادان محل ریختن خون پاکان تاریخ است

وی گفت: من از شما پاسداران انتظار دارم به‌عنوان بازوی امامت جمعه در پیگیری و حل مشکلات مردم آبادان فعالانه حضور داشته باشید.

امام جمعه آبادان ادامه داد: آبادان محل ریختن خون پاکان تاریخ است و باید به شهری تبدیل شود که در آن مستضعفان و مستمندان با حفظ آبرو، زندگی آرامی داشته باشند.

وی افزود: شما به‌عنوان نیروی اصلی در شهرستان آبادان با جمع‌آوری و هدایت دلسوزانه، جوانان را به سوی بیت امام جمعه و پایگاه‌های بسیج رهنمود کنید تا کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرند.

محمدی اصفهانی در پایان با بیان اینکه در آبادان فرهنگ خشکی درباره خواهران حکمفرما است و حضور دختران و زنان فرزانه آبادانی در نماز جمعه کمرنگ است، گفت: پسران و مردان غیور شهر، تعصبات خشک را فراموش کنند تا حضور زنان در صفوف نماز جماعت پررنگ شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول