اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای مردمی‌تر شدن طرح‌های شهری

شورا‌یاری‌ها باید در سطح شهر‌ها جان بگیرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورا‌یاری‌ها باید در سطح شهر‌ها جان بگیرد و شورا‌یاری به معنای این است که شورا‌یاری‌ها برای شنیدن سریع‌تر خواسته‌ها و صدای مردم به کمک شورا‌ها بیایند.

شورا‌یاری‌ها باید در سطح شهر‌ها جان بگیرد

غلامرضا شیران امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شورا‌های شهر تاکنون به چه میزان در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور شهری به دست مردم موفق بوده‌اند، اظهار کرد: شهر‌های ایران و به ویژه اصفهان نخواسته‌اند که اداره شهر را به دست مردم واگذار کنند.

وی با اشاره به اینکه پنج سال از فعالیتم در شورای شهر اصفهان می‌گذرد، اضافه کرد: شورا‌یاری‌ها یکی از اصولی است که شورا‌ها اگر چه مدیریت امور را به مردم نمی‌سپارند حداقل باید از نظرات مردم در این زمینه استفاده کنند، اما طی سال‌های فعالیتم در شورای شهر اصفهان این موضوع محقق نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه با تحقق این موضوع طرح‌های اجرایی در سطح شهر‌ها مردمی‌تر می‌شود، تصریح کرد: اجرای اصل شورا‌یاری در شورای شهر‌های فعلی جایی ندارد و اخلاق حاکم بر شورا‌‌های فعلی موجود در سطح کشور اجازه تحقق این موضوع را به آنها نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه اعضای شورا‌های شهر بر این اعتقاد هستند که تفکر آنها نسبت به سایر مردم ارجح‌تر است، ادامه داد: در حال حاضر شورا‌های شهر به شورا‌های شهری تبدیل شده‌اند و این مجموعه‌ها به خود اجازه نداده‌اند که فراتر از مسائل شهرداری‌ها فعالیت کنند.

شیران با اشاره به اینکه روحیه واگذاری اداره شهر به مردم در اصفهان وجود ندارد، تاکید کرد: برای تحقق این موضوع جنس روحیات حاکم بر شورای شهر باید تغییر یابد و این تغییر جز با تغییر اعضای شورای شهر محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور مردمی‌تر شدن طرح‌های شهری شورا‌یاری‌ها باید در سطح شهر‌ها جان بگیرند، افزود: شورا‌یاری به معنای این است که شورا‌یاری‌ها برای شنیدن سریع‌تر خواسته‌ها و صدای مردم به کمک شورا‌ها بیایند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اعضای شورا‌ها در فعالیت‌های شورایی خود نیز به یکدیگر راه نمی‌دهند، اذعان داشت: زمانی که بحث اقلیت و اکثریت پیش می‌آید و شورا‌ها به صورت رأی‌وار در راستای مدیریت شهر گام برمی‌دارند، مردم ضرر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شورا‌ها همواره باید منافع مردم را در نظر بگیرند، گفت: اخلاق شورایی شورا‌ها باید در راستای حفظ حقوق عامه مردم رعایت شود و پیاده شدن اصل 44 قانون اساسی در سطح شهر‌ها به اراده‌ای ملی و وزارت کشوری قوی نیاز دارد.

شیران با اشاره به اینکه واگذاری اداره شهر به دست مردم به وزارت کشوری نیازمند است که یقه شورا‌ها و شهرداری‌ها را بگیرد، اظهار کرد: وزارت کشوری که شهرداری و شورا‌ها را رها کند نمی‌تواند اصل 44‌ قانون اساسی را در سطح شهر‌ها اجرا کند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول