اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

اعزام 5000 مبلغ به مناطق مختلف زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در مجموع در سال گذشته 5هزار نفر مبلغ در بخش عمومی به نقاط مختلف استان زنجان اعزام شدند.

اعزام 5000 مبلغ به مناطق مختلف زنجان

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال گذشته 41 نفر از روحانیون را به منظور پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و دینی در مناطق محروم استان استقرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته 100 باب خانه عالم به صورت دولتی و مردمی در استان زنجان احداث شده است، خاطرنشان کرد: این خانه‌ها با هدف ارائه خدمات فرهنگی و دینی احداث می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حضور روحانیون در حوزه‌های سیاسی نیز تاثیر بسیار زیادی دارد، اضافه کرد: با تبلیغ فعالیت‌های فرهنگی توسط روحانیون و مبلغان، آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در چشم‌انداز تعریف شده در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان سالانه برای هر هزار نفر یک باب خانه عالم احداث می‌شود، تصریح کرد: باید برای هر هزار نفر نیز یک مبلغ یا روحانی وجود داشته باشد.

دشتکی با بیان اینکه در حال حاضر در استان زنجان برای هر 30 هزار نفر یک مبلغ وجود دارد، یادآور شد: نسبت جمعیت به مبلغ و نسبت مراکز دینی به جمعیت در برنامه‌ریزی‌ها مورد تاکید است.

وی همچنین اظهار داشت: در آموزش‌های مختلف دینی و فرهنگی نیز نسبت افراد به نسبت آموزش‌هایی که می‌بینند، پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه فضای عمومی را به سمت فضای عمومی سوق می‌دهیم، خاطرنشان کرد: در سال جاری در حوزه‌های فرهنگی نیز برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: فعال‌کردن مساجد روستایی از جمله برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان محسوب می‌شود و فعال‌کردن خانه‌های قرآن، اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف و اعزام مبلغان به روستاها از دیگر برنامه‌های این اداره در سال جاری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول