اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی مازندران هشدار داد

رواج پدیده «آمار درمانی» در دستگاه‌های اجرایی مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی مازندران نسبت به رواج پدیده «آماردرمانی» در دستگاه‌های اجرایی مازندران هشدار داد.

رواج پدیده «آمار درمانی» در دستگاه‌های اجرایی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، حمیدرضا فتحیان در جلسه مشترک بازرس کل استان مازندران با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مزیت‏های توسعه‏ای استان اشاره کرد و ابراز داشت: مازندران با وجود مزیت‏های توسعه‏ای خدادادی استانی توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته است.

وی ادامه داد: با همه تلاش‏های انجام شده به دلایلی چون فقدان برنامه محوری، نبود تفکر استراتژیک، خود بزرگ‌‏پنداری برخی از مدیران و خویش را محور توسعه و تحول دانستن، نبود ظرفیت‌شناسی، ضعف در کارکرد تیمی و ایجاد هم افزایی، نبود حساسیت بر چگونگی مدیریت بر سرمایه‌های طبیعی استان و عرضه آن به ثَمنی بسیار قلیل به افراد فرصت‌طلب و سودجو، ناتوانی در اجماع نظر به دلیل شناخت مزیت استراتژیک استان و رواج پدیده بسیار زشت «آمار درمانی» موجب شد تا هم‏‌افزایی دستگاه‏ها در استان مازندران نسبت به هم کم بوده، سرعت توسعه در آن با عنایت به مزیت‌های موجود بسیار پایین باشد.

فتحیان با اشاره به اصل 174 قانون اساسی، به تبیین دکترین‏ مقام معظم رهبری در زمینه‏های «اثبات کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی» و «شیرین کردن ذائقه مردم از ثمره خدمات رسانی» پرداخت و در زمینه سیاست‏های عملیاتی سازمان بازرسی گفت: در تمام شقوق، ماموریت‌های محوله سیستمی و برنامه محور است و مطابق با الگوی تحول استراتژیک و با ایجاد اتاق‌های فکر متعدد، درتلاشیم تا در فرآیندهای تصمیم‏گیری و تصمیم‏سازی مسئولان استانی نقشی‏ اثربخش ایفا کنیم.

این مسئول افزود: بازرسی کل استان مازندران پس از بازمهندسی روش‏های تحقق رسالت به سیستمی حرفه‏ای و مجهز به شیوه‏های نوین بازرسی و نظارت مبدل شده که با اعمال نظارت‏های حال‏نگر و پرهیز از خیمه زدن بر اتفاقات گذشته، در پی مسئله‏یابی دقیق در دستگاه‌های اجرایی و حل اصولی مشکلات مزمن استان است.

فتحیان با بیان اینکه بخش عمده مطالبات‌مان از دستگاه‏های اجرایی برنامه‏ای است، تصریح کرد: با اعطای نقش محوری به واحدهای بازرسی و نظارت دستگاه‏ها، بخش اصلی اطلاعات را پیش از استقرار هیئت بازرسی به صورت حرفه‏ای جمع‏آوری کرده و تلاش می‌کنیم مدیران را به سمت تفکر استراتژیک و برنامه محور در توسعه پایدار استان سوق داده و یافته‏های بازرسی را پس از تجزیه و تحلیل و تولید اطلاعات راهبردی، صرفاً در اختیار مراجع ذی‏ربط قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: برنامه‌های نظارت راهبردی و حل مسائل ریشه‌ای را با اولویت‏هایی چون منویات مقام معظم رهبری و راهبرد توسعه‏ای معظم‌له در سال 1378، کیفیت میزان تحقق شعار سال، سندهای توسعه، بازمهندسی نظام تحصیل درآمد و ریشه‌یابی مشکلات مربوط به منابع طبیعی در دستور کار بازرسی کل استان قرار داده‌ایم.

بازرس کل استان در ادامه با تاکید بر اهمیت خدمات ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به نتایج حاصل از بازرسی‌های انجام شده از حوزه‌های زیر پوشش آن دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ تناسبی بین میزان واقعی نیاز با ظرفیت‌های موجود، وجود ندارد.

وی افزود: به منظور بهبود وضعیت عمومی بهداشت و سلامت جامعه ضرورت دارد، استراتژی‏های نظام سلامت و درمان مردم با دقت بیشتری انتخاب و تدوین شود استراتژی‌های ابلاغی از مرکز به برنامه‌های دست یافتنی و بومی‌سازی شده در استان تبدیل شود و به نحوی برنامه‌ریزی شود که امنیت روانی مردم در حوزه سلامت همسان و هم‌شأن با انتظارات مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول