اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی همدان:

نبود نیروی انسانی مشکل ایجاد پایگاه‌های 115 جاده‌ای است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان مشکل عمده موجود بر سر راه ایجاد پایگاه‌های 115 جاده‌ای را نبود نیروی انسانی دانست.

نبود نیروی انسانی مشکل ایجاد پایگاه‌های 115 جاده‌ای است

اکبر غیاث امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به طرح تابستانه مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان اظهار کرد: در راستای رفاه حال مسافران و گردشگران فصل تابستان در همدان اکیپ‌هایی را در کنار جاده‌ها مستقر می‌کنیم که علاوه بر بحث خدمت‌رسانی حالت روحی روانی را از نظر ایمنی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های مرکز فوریت‌های پزشکی همدان تا حد امکان در سطح شهرستان گسترش داده شده است عنوان کرد: طبق برنامه چهارم در حال حاضر در جاده‌های اصلی همدان کمبود پایگاه 115 نداریم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان تصریح کرد: اگر توانایی ایجاد پایگاه جاده‌ای باشد ترجیح بر این است که فقط دو پایگاه در جاده‌های روستایی همدان ایجاد کنیم که بر این اساس نیز اولویت با جاده‌های روستایی در کبودراهنگ و راه‌های روستایی ملایر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش جاده‌ای 115 همدان کم نیست عنوان کرد: ما معتقدیم وضعیت باید بهتر شود که در این راستا اضافه شدن پایگاه‌ها نیز امر شایان توجهی است.

غیاث مشکل عمده موجود بر سر راه ایجاد پایگاه‌های 115 جاده‌ای را نبود نیروی انسانی دانست و افزود: نیروی انسانی که در این زمینه باید بکار گرفته شود باید دوره تحصیلات دانشگاهی داشته باشد چرا که مثل سابق نیست که ما بتوانیم از هر راننده یا دیپلمه‌ای استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه رانندگی با آمبولانس کار ساده‌ای نیست گفت: کسب مهارت رانندگی با آمبولانس امری زمان‌بر است، به همین دلیل زمانی که یک راننده آمبولانس تازه‌کار جذب می‌شود وی را در کنار نیروهای خبره می‌گذاریم تا بر این اساس کسب مهارت کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان افزود: زمانی که نیروهای جدید جذب مرکز 115 می‌شود با توجه به اینکه ما به تعداد کافی نیرو برای آموزش و تربیت این قشر نداریم مجبور می‌شویم که در شهر از آنها استفاده کنیم و بر این اساس نمی‌توان آنها را در جاده‌ها مأموریت داد.

وی تصریح کرد: به نیروهای تازه ‌وارد به 115 فقط در زمان بازگشت از مأموریت آمبولانس داده می‌شود نه زمان رفتن به مأموریت چرا که این سیر روندی دارد که بر اساس تجربه و زمان متوجه آن می‌شوند و نمی‌توان در این زمینه ریسک کرد.

غیاث با بیان اینکه در حال حاضر از نظر تعداد پایگاه‌های مستقر مشکلی نداریم ابراز کرد: برابر با استانداردها و تعریف‌هایی که در حوادث و بیماری‌هایی که ارائه می‌شود ما تعداد قابل قبولی داریم اما به طور کلی کمبود در این بحث، مقوله‌ای است که در سراسر کشور عمومیت دارد.

به گفته وی در راستای ایجاد پایگاه‌های جدید 115 علاوه بر بحث بودجه، کمبود نیروی انسانی نیز مطرح است به همین دلیل رفع آن نیاز به زمان دارد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول