اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان:

58 بقعه متبرکه در استان همدان بازسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: بنای 58 بقعه متبرکه مخروب در استان همدان بازسازی می‌شود.

58 بقعه متبرکه در استان همدان بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام محمد صالحی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی امامزاده قاسم(ع) روستای اصله شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه مظلوم‌ترین قشر در استان همدان، امامزادگان هستند اظهار کرد: وضعیت امامزاده‌های استان محرومی مثل ایلام که در آن بیش از 80 درصد مردم زیر پوشش کمیته امداد هستند، قابل قیاس با امامزاده‌های استان همدان نیست و بسیار آباد است.

وی با بیان اینکه در همدان مرسوم نبوده از اعتبار استانی برای عمران و آبادی امامزادگان هزینه شود تصریح کرد: با هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی کردیم که در هر سال تعدادی از بناهای امامزاده استان را تخریب و بازسازی کنیم چرا که بناهایی که بر مزار امامزادگان بود در شأنیت این بزرگان نبود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه همه امامزادگان فرزندان زهرا(س) هستند و اهل‌بیت(ع) نیز بر آنها عنایت دارند خاطر نشان کرد: این مهم بار مسئولیتی ما را سنگین‌تر می‌کند چرا که باید به گونه‌ای عمل کنیم که در روز قیامت شرمنده اهل‌بیت(ع) به دلیل اینکه فرزندان اهل‌بیت(ع) را در غربت رها نکردیم، نباشیم.

وی با بیان اینکه در 30 سال اخیر هیچ اقدامی برای آبادی امامزادگان صورت ندادیم اظهار کرد: پدران ما که تمکن مالی به مراتب پایین‌تری در آن زمان داشتند بهترین خانه‌ها و بناها را برای امامزادگان ساختند اما در حال حاضر آن بناها در حال تخریب است و نیاز دارد که ما وارد عمل شویم.

صالحی با بیان اینکه در حال حاضر هدف ما بر این است که بنای امامزادگان را متناسب با شأنیت آنها بسازیم تأکید کرد: این مهم قطعاً میسر نخواهد شد مگر به کمک مردم چون اعتبارات دولتی نداریم.

به گفته وی 58 بقعه متبرکه مخروبه در استان همدان داریم که نیازمند آبادسازی و توجه مردمی به این مهم است چرا که اعتبارات اوقاف محدود است و مردم باید کمک کنند که امامزادگان و فرزندان اهل‌بیت عصمت و طهارت از مهجوریت خارج شوند.

رئیس سازمان بازرسی غرب کشور نیز با بیان اینکه تجدید بنای یک امامزاده نیازمند همبستگی و مشارکت همه اهالی روستا و حتی روستاهای مجاور است تصریح کرد: امامزادگان مأمنی برای آرامش همه مردم و اقشار هستند.

اکبر عابدی با بیان اینکه در سه ماهه تابستان سفت‌کاری بنای امامزاده قاسم روستای اصله باید انجام شود تأکید کرد: در سه ماهه پاییز نیز کارهای داخلی و زیباسازی این امامزاده باید صورت گیرد که بر این اساس تا ظرف شش ماه امر بازسازی و تجهیز به انجام برسد.

وی 5 میلیون تومان در راستای انجام این طرح کمک کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با بیان اینکه ما مسلمانان مدیون امامزادگان هستیم گفت: هر کجا فرزندان زهرای اطهر(س) به شهادت یا وفات رسیده‌اند و بنایی بنام امامزادگان ایجاد شده است در افزایش دین و ایمان مردم تأثیر و نقش بسزایی داشته‌اند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در پایان به تکمیل و نگهداری مکان‌های مذهبی در سطح استان تأکید کرد.

مراسم کلنگ‌زنی امامزاده قاسم(ع) روستای وصله شهرستان کبودراهنگ با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس بازرسی غرب کشور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی انجام شد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول