اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اقتصاد و دارایی یزد:

مالیات بر ارزش افزوده تحقق عدالت اقتصادی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: معاون هزینه سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: مالیات بر ارزش افزوده، تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد.

مالیات بر ارزش افزوده تحقق عدالت اقتصادی را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد، سیدحسن میرزاده در جمع ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان یزد با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات بر ارزش افزوده و نقش آن در توسعه و رونق اقتصادی کشور اظهار داشت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت آن بر اساس مصرف کالا و دریافت خدمات، تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه را به دنبال دارد.

وی افزود: با اختصاص بخشی از اعتبارات از محل وصول این نوع مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، شاهد توسعه متوازن در نقاط مختلف کشور و استان خواهیم بود.

میرزاده اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی و ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه را از دیگر مزایای قانون مالیات بر ارزش افزوده برشمرد و اظهار داشت: با اجرای زیر ساخت‌های عمرانی، توسعه آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته و گسترش خدمات در مناطق محروم، اثرات مالیات بر زندگی مردم ملموس شده و آنها انگیزه بیشتری برای پرداخت مالیات پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: از آنجا که مالیات بر ارزش افزوده به سبد هزینه مردم رفته و آنها توقع دریافت خدمات متناسب با این هزینه‌ها را دارند، باید در زمینه هزینه کردن درآمدهای مالیاتی اطلاع‌رسانی لازم به مردم صورت گیرد تا آنها در جریان هزینه عمران، توسعه شهر و روستاها که از محل مالیات تامین می‌شود، قرار گیرند.

رئیس خزانه معین استان یزد با بیان اینکه طی سال‌های اخیر وصول مالیات به سمت مالیات بر ارزش افزوده سوق داده شده است، تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد که مالیات بر اساس میزان مصرف کالا و ارائه خدمات در جامعه وصول شده است.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول