اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان‌ خبر داد

پیشرفت 96 درصدی ساختمان امور مالیاتی ابهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان‌ گفت: زنجان‌ از پیشرفت 96 درصدی ساختمان امور مالیاتی شهرستان ابهر خبر داد.

پیشرفت 96 درصدی ساختمان امور مالیاتی ابهر

اکبر قاسم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: مؤدیان مالیاتی ضروری است با ارائه اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی‌، دولت را برای رسیدن به اهداف طرح جامع مالیاتی کمک کنند‌.

وی با اشاره به تمدید مهلت نام‌نویسی اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقتصادی جدید ادامه داد‌: اشخاص موظفند برای استفاده از تسهیلات این اداره‌کل شماره اقتصادی جدید دریافت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان‌ تصریح کرد: در سال جاری نیز اظهار نامه‌های مالیاتی صرفاً به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود که نرم‌افزار اظهارنامه‌های مذکور و دستورالعمل نحوه تکمیل آن از طریق سایت این اداره‌کل به آدرس www.intamedia.ir/zanjan قابل دسترسی است.

وی با اشاره به ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت‌، افزود: با توجه به اینکه از سال گذشته روند صدور مفاصا حساب مالیات بر خودرو در دفاتر پیشخوان دولت صورت می‌گیرد‌، در شهرستان‌های تابعه نیز این سیستم راه‌اندازی شده است.

قاسم‌زاده یادآور شد: مؤدیان می‌توانند علاوه بر دریافت خدمات مذکور، در سال جاری اظهارنامه‌های مالیاتی را از طریق این دفاتر، کافی نت‌ها و یا از طریق اینترنت تکمیل کنند.

وی تصریح کرد: همچنین امکان تکمیل اظهارنامه‌های الکترونیکی و پیش ثبت‌نام دریافت شماره اقتصادی به صورت رایگان از طریق اداره‌کل امور مالیاتی نیز فراهم است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان ‌با اشاره به متن ماده 120 قانون برنامه پنجم توسعه گفت‌: در این قانون آمده است‌، سازمان امور مالیاتی مکلف است پایگاه اطلاعات مؤدیان مالیاتی شامل اطلاعات درآمدی و هزینه‌ای اشخاص حقیقی را تا پایان برنامه و اشخاص حقوقی را حداکثر تا پایان سال دوم برنامه به پایان رساند.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرائی و نهادهای عمومی و ذیربط که اطلاعات مورد نیاز پایگاه فوق را در اختیار دارند، موظفند مطابق با دستورالعمل تبادل اطلاعات با حفظ محرمانه‌‌بودن که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال اول برنامه تنظیم و به تصویب هیئت‌ وزیران می‌رسد، این اطلاعات را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

قاسم زاده یادآور شد: از همه دستگاه‌های اجرایی خواهشمند است ضمن اجرای قانون مذکور، ادارات مالیاتی را در رسیدن به اهداف طرح جامع مالیاتی و اصلاح نظام مالیاتی یاری کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور، این اداره‌کل اقدام به تأسیس اداره در شهرستان‌های ایجرود، صائین‌قلعه و هیدج کرده است، افزود: با توجه به کم‌بودن وصولی در این سه شهرستان‌، ایجاد اداره صرفا برای ارائه خدمات به هم استانی‌ها و جلوگیری از رفت و آمد آنان به شهرستان‌های دیگر و مرکز استان بوده است‌.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به روند اجرایی احداث ساختمان در ادارات مذکور اشاره کرد و گفت‌: در هیدج و صائین‌قلعه با کمک شهرداری‌های این دو شهر روند احداث ساختمان تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و همچنین ساختمان اداره امور مالیاتی ابهر از پیشرفت 96 درصدی برخوردار است که امیدوارم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این ساختمان باشیم‌.

وی خاطرنشان کرد: اداره مالیات بر ارزش افزوده در مرکز استان نیز منتظر تأمین اعتبار برای احداث است‌.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه با توجه به اطلاع‌رسانی‌های قبلی در اجرای ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، درج کد ملی و کد پستی در صورت حساب‌های صادره اشخاص حقیقی بند "الف و ب" مشمولان "ق.م.م" و همچنین شماره اقتصادی در صورت حساب‌های اشخاص حقوقی الزامی و در صورت عدم درج آن شامل جریمه 10 درصدی مبلغ فاکتور صادره می‌شود، افزود: اشخاص حقوقی برای پیش ثبت‌نام شماره اقتصادی باید به سایت www.tax.gov.ir مراجعه کنند.

وی گفت: اشخاص حقیقی با اطلاع سازمان مالیاتی در تاریخ‌های بعدی از طریق مراجعه به همین سایت اقدام به پیش ثبت‌نام کدهای اقتصادی می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول