اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مواد مخدر بسترساز آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مصرف مواد مخدر بستر و زمینه‌ساز شکل‌گیری آسیب‌های متعدد اجتماعی است که اگر به هوش نباشیم این عنصر برای نابودی جوانانمان کافی است.

مواد مخدر بسترساز آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحسین صابری عصر امروز همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سالن ولایت اردبیل، اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌ها و جوانان ما امروز گرفتار این معضل خانمان‌سوز هستند به طوری که زیربنای بسیاری از بزه‌ها و گناهان نیز در جامعه نشأت گرفته از اعتیاد است.

وی مبارزه بی‌امان با پدیده زشت و تکان‌دهنده مواد مخدر را از سوی دستگاه‌های ذیربط ضروری اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی و پیشگیری باید در اولویت اقدامات و برنامه‌ها باشد که در این زمینه آگاه‌سازی آحاد جامعه از اثرات مخرب و خانمان‌سوز مواد مخدر بسیار ضروری و حتمی به نظر می‌رسد.

صابری با اعلام این‌ که با آگاهی‌بخشی بیشتر و فرهنگ‌سازی می‌توان مضرات مواد مخدر و اهداف سو دشمن را نمودار کرد، ادامه داد: باید به هر نحو ممکن جامعه را از این بلای خانمان‌سوز رهایی دهیم چرا که دشمنان قسم خورده این انقلاب با ابزارهای جدید و مدرن به سراغ ما آمدند تا شور و نشاط جوانان و پویایی و توانمندی آنها را گرفته و به جای آن سست باوری و سست اعتقادی را ترویج دهند.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل در ادامه تصریح کرد: اگر به حرکت خزنده دشمنان در تغییر شیوه و روش تهیه، توزیع و مصرف مواد مخدر توجه کنیم به خوبی در می‌یابیم که دشمن قسم خورده ما تلاش می‌کند تا مواد مخدر صنعتی را به جای سنتی تزریق کرده و آن را گسترش دهد.

در این مراسم رئیس کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: بیش از چهار هزار و 500 نفر مبتلا به اعتیاد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

فرهاد پورفرضی اضافه کرد: بیش از 69 مرکز بهداشتی، درمانی به معتادان خدمات رایگان ارایه می‌دهند و به‌زودی نیز مرکز ویژه MMT در اردبیل راه‌اندازی می‌شود تا افراد مبتلا به مواد مخدر بتوانند در حوزه درمان خدمات رایگان بگیرند.

وی بیان کرد: در کنار این اقدامات ضرورت دارد خانواده‌ها مراقبت بیشتری از فرزندانشان داشته باشند تا آلودگی‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

علی موسی‌پور معاون حقوقی و قضایی شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز گفت: 43 درصد زندانیان استان به دلیل اعتیاد و مواد مخدر زندانی شده‌اند و 15 درصد طلاق رخ داده در استان نیز ناشی از این پدیده خانمان برانداز بوده است.

به گزارش فارس، همزمان با آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر کلنگ احداث مرکز درمان معتادان پرخطر در اردبیل به زمین زده شد.

در این مرکز که دانشگاه علوم پزشکی احداث آن را به عهده دارد، معتادان پرخطر و مبتلا به ایدز، هپاتیت و تزریقی مورد مداوا قرار گرفته و نگهداری می‌شوند.

نمایشگاهی نیز از آثار سو مصرف مواد مخدر در کنار به نمایش گذاشتن آثار صنایع دستی مددجویان خلخال در این شهرستان و همچنین مشگین‌شهر برپا شده و علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول