اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری نکا خبر داد

ورود بیش از 11 هزار پرونده به دادگستری شهرستان نکا

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری نکا گفت: در یک‌سال گذشته 11 هزار و 741 پرونده از یکم تیر ماه سال گذشته تا یکم تیرماه 91 وارد دادگستری نکا شد.

ورود بیش از 11 هزار پرونده به دادگستری شهرستان نکا

حجت الاسلام محمدتقی ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: 50 درصد پرونده‌های طلاق به دلیل اعتیاد و بقیه از طریق پیامک، دوستی‌های خیابانی، روابط نامشروع و در مجموع از راه‌های غیر متعارف و معمول ازدواج کردند.

ربیعی گفت: 90 درصد ازدواج‌های جامعه ما درحال‌حاضر ازدواج عرف جامعه نیست که موجب بالارفتن آمار طلاق توافقی در جامعه شده است.

وی ادامه داد: آمار پرونده‌های طلاق از 270 فقره سال گذشته یعنی از اول تیر سال 89 تا اول تیر سال گذشته به 287 پرونده در سال جاری یعنی از اول تیر ماه سال گذشته تا اول تیر ماه سال 91 رسیده است.

رئیس دادگستری نکا افزود: با افزایش ارتباطات با وجود افزایش ارتباط با دیگران، برخی از جوانان به استفاده بد از اینترنت و تلفن همراه پرداخته و اثرات مخربی را بر جای گذاشته که افزایش آمار طلاق در جامعه یکی از پیامدهای این ارتباطات ناسالم است که خانواده‌ها باید مراقب باشند.

این مسئول گفت: خانواده‌ها در انتخاب همسر و شریک زندگی احساس مسئولیت دارند و باید با حضور خود از بروز ناهنجاری‌ها و افزایش طلاق در جامعه جلوگیری کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه در یک‌سال گذشته 11 هزار و 741 پرونده به از اول تیر سال 90 تا 91 وارد دادگستری نکا شد، ابراز داشت: از تعداد پرونده‌های وارده تعداد 11 هزار و 401 پرونده مختومه شده و به نوعی از دایره بررسی ما خارج شده است.

وی ادامه داد: هر روز ارتکاب جرائم در جامعه بیشتر از قبل شده و همچنین مجرمان نیز با شگردهای بیشتری وارد شدند و باید فرهنگ‌سازی دعاوی را در جامعه نهادینه کنیم و طوری شود که دعاوی به حداقل برسد.

ربیعی بیان داشت: پرونده‌های ارجاع و وارد شده به دادسرای نکا از 4 هزار و 56 فقره در سال گذشته به 5 هزار و 108 فقره در سال جاری رسیده و همچنین در پرونده‌های دادگاه نیز از 6 هزار و 100 فقره به 6 هزار و 633 فقره پرونده در دعاوی حقوقی و کیفری رسیدیم که این آمار نگران کننده است.

رئیس دادگستری نکا با بیان اینکه باید در مسئله جرائم پیشگیری از جرائم در جامعه حاکم شود، خاطرنشان کرد: باید تمام دستگاه‌ها در این راستا وارد شده و در نهادینه کردن پیشگیری از جرم تلاش کنند.

این مسئول اذعان داشت: اگر تمام نهادها در این راستا وارد شوند قبل از اینکه جرمی اتفاق بیفتد پیشگیری شده و بسیاری از ناهنجاری‌ها جامعه از بین می‌رود و به نوعی جامعه ایمن می‌شود.

اوت‌های پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول