اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ارتباط با ایران خواسته ملت مصر است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نظر رئیس جمهور مصر مبنی بر ارتباط با ایران خواسته به حق مردم این کشور است.

ارتباط با ایران خواسته ملت مصر است

محمدحسن آصفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بدون شک این خواسته به حق مردم مصر و قاهره است که ارتباطشان را با کشوری آزاد و اسلامی همانند ایران بیشتر کنند، دولت مصر هم که خود را مردمی می‌داند به ‌تبع خواسته‌های مردم تمکین می‌کند.

وی تصریح کرد: ایران علاقمندی و مشترکات فراوانی با مردم مصر دارد که این علاقمندی‌ها و اشتراک‌ها قابل قیاس با کشوری مثل عربستان که شاه آن یک دیکتاتور به تمام معنا است، نیست.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشتراکات ایران و مصر خاطر نشان ساخت: رئیس جمهور مصر همانند رئیس جمهور ایران توسط مردم انتخاب می‌شود، مردم ایران طاغوت را کنار گذاشتند و مردم مصر نیز با انقلاب خود دیکتاتور این کشور را سرنگون کردند، این اتفاقات در کشوری مثل عربستان که هنوز شاه آن یک دیکتاتور به تمام معناست رخ نداده است و مردم مصر به خاطر همین اشتراکات خواهان ارتباط با ایران اسلامی هستند.

آصفری پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات مصر را رویدادی میمون و مبارک دانست و بیان داشت: شکست حسنی مبارک که یک دیکتاتور ستمگر و سرباز جان بر کف امریکا و اسرائیل بود توسط انقلابیون مصر یک اتفاق خوشایند بود، اما اینکه آیا آقای مرسی همان اهداف مردم را دنبال می‌کند یا خیر نیاز به زمان دارد که انتظار می‌رود غیر از این هم نباشد.

وی با بیان اینکه با پیروزی اسلام‌خواهان در مصر، آمریکا یکی از پایگاه‌های مهم خود را در منطقه از دست داد گفت: پیروزی اسلام‌خواهان در مصر شکستی بزرگ برای استکبار جهانی  است که پیام‌های ارزشمندی به دنبال دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: یکی از پیام‌های ارزشمند پیروزی اسلام‌خواهان برای رهبران دنیا این است که متوجه باشند اگر به خواسته مردم تمکین نکنند و با برگزاری انتخابات آزاد و با استفاده از نظارت مرم وارد میدان نشوند این اتفاق در کشور آنها نیز رخ خواهد داد که می‌طلبد با اصلاح قوانین حضور و نفوذ مردم را در تصمیم‌گیری خود بگنجانند تا چنین مسائلی در کشور آنها رخ ندهد.

آصفری ادامه داد: پیام ارزشمند این پیروزی برای ملت‌های مسلمان نیز این است که در راستای تقویت و وحدت بین مسلمانان دنیا با توجه به بیداری اسلامی در منطقه بکوشند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول