اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

90 درصد ساختمان‎های شورای حل اختلاف گلستان استیجاری است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: مهمترین مشکل شورای حل اختلاف در استان استیجاری بودن 90 درصد ساختمان‎ها است.

90 درصد ساختمان‎های شورای حل اختلاف گلستان استیجاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در جمع رؤسای دادگستری‎های استان اظهار داشت: برداشت‎های مختلف از قانون شوراهای حل اختلاف سبب شده نتوانیم به طور کامل از ظرفیت این شوراها برای کاستن از حجم ورودی پرونده به دادسراهای استان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با ایجاد چنین مرکزی یک رویه واحد در اجرای قانون شوراها در همه استان‎ها ایجاد و فرصت استفاده از توانمندی اعضای شوراها در رسیدگی به پرونده‎ها و ایجاد سازش فراهم می‎شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 60 هزار فقره پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان صادر شده است افزود: از این تعداد، مردم به 3 هزار و 464 رأی اعتراض کردند که تاکنون فقط 276 رأی آن، نقض شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: پایین بودن درصد اعتراض به آرای صادر شده در شعب شورا حاکی از کیفیت رسیدگی به پرونده در این شعب است.

فاضلیان مهمترین مشکل شورای حل اختلاف در استان را استیجاری بودن 90 درصد ساختمان‎ها عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون زمین مورد نیاز در همه حوزه‎های قضایی تهیه شده است که در صورت تامین اعتبار آمادگی احداث ساختمان برای این شوراها در مدت یکسال را داریم.

به گفته وی با تامین ساختمان ملکی، امکان تجهیز همه مجتمع‎های شورای حل اختلاف استان به سیستم cms فراهم می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به حجم پرونده‎های ورودی به دادگاه‎ها و دادسراها گفت: تعیین رسیدگی ماهانه به 60 تا 70 پرونده در شعب شورای حل اختلاف، خارج از توان قضات است.

فاضلیان افزود: شورای حل اختلاف به عنوان بازویی توانمند برای دستگاه قضایی تبدیل شده است که امیدوارم با استفاده بیشتر از ظرفیت‎های موجود در این نهاد به سمت سازش بیشتر در پرونده‎ها گام برداریم.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول