اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد

آموزش همگانی جرایم سایبری در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان گفت: رشد آگاهی‌های اجتماعی جامعه پیرامون جرایم نوظهور سایبری و آموزش همگانی یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های پلیس فتا در سال جاری است.

آموزش همگانی جرایم سایبری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی عصر امروز در کارگاه آموزشی مدیران شعب بانک‌های سپه شهرستان‌های شرق گیلان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس فتا در سال 91 استمرار اطلاع‌رسانی، آموزش همگانی و رشد آگاهی‌های اجتماعی است.

وی با تشریح جرایم سایبری استان به ویژه در حوزه اقتصادی، به معرفی پلیس فتا و ضرورت تشکیل این پلیس در تامین امنیت فضای مجازی، پیشگیری و مقابله با تهدیدات سایبری پرداخت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان افزود: توسعه روز افزون زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و افزایش کاربران و استفاده کنندگان از اینترنت و دیگر فناوری‌های اطلاعاتی، ارتباطی و مخابراتی نظیر تلفن‌های ثابت و همراه، شبکه‌های دیتای کشوری و محلی و ارتباطات ماهواره‌ای از جمله دلایلی است که لزوم ایجاد پلیس تخصصی در مجموعه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را برای تامین امنیت و مقابله با جرایمی که در این فضا به وقوع می‌پیوندند، آشکار می‌کند.

وی رشد آگاهی‌های اجتماعی جامعه پیرامون جرایم نوظهور سایبری و استمرار اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی را یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های پلیس فتا در سال جاری عنوان کرد و متذکر شد: هر قدر دانش فنی و آگاهی‌های مردم در این راستا افزایش یابد به همان نسبت از امنیت بیشتری در فضای مجازی برخوردار می‌شوند.

محمدخانی به اقدام‌های پلیس فتا به ویژه در دستگیری تیم هکری برداشت غیرقانونی از حساب بانکی افراد در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: با تلاش کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا، این تیم که با تحصیل مال نامشروع از طریق نفوذ به حساب اینترنتی افراد قصد ناامن کردن سامانه‌های بانکی کشور را داشتند شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با معرفی مصادیق مجرمانه در زمینه برداشت‌های اینترنتی و خودپرداز، راه‌های مقابله با آنها و راهکارهای لازم را نیز برای پیشگیری و کاهش این آسیب‌ها تشریح کرد.

این مسئول با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir از حاضران خواست تا برای ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های فنی در حوزه سایبری به این سایت اینترنتی مراجعه کنند.

ا‌نتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول