اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی

مراسم یادبود شهدای هفتم تیر در 20 نقطه استان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری مراسم یادبود شهدای هفتم تیر در 20 نقطه شهری و روستایی استان خبر داد.

مراسم یادبود شهدای هفتم تیر در 20 نقطه استان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام عباس هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاخص‌ترین این برنامه‌ها برگزاری یادواره شهدای هفتم تیر استان در محل مصلای شهر سنجان به عنوان زادگاه شهید هاشمی‌سنجانی است که هر ساله و با شکوهی خاص برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر یکی از ضروریات امروز کشور است اظهار داشت: هفتم ‌تیر یادآور حماسه‌آفرینی شهیدانی است که رمز استواری را با خون خود در جامعه اسلامی نهادینه کرده و کشور را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه کردند.

هاشمی با تاکید بر لزوم آشنایی هر چه بیشتر جوانان با واقعه هفتم تیر بیان کرد: در هفتم تیر 1360 دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران صدیقش که در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی حضور داشتند شهد شیرین شهادت را چشیدند و با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند.

وی گفت: در این حادثه ناگوار پنج شهید به نام‌های علی هاشمی‌سنجانی، محمدحسین صادقی، غلامرضا آشتیانی، علی‌اصغر آقازمانی و محمود بالاگر از استان مرکزی به درجه رفیع شهادت نائل شدند که علی هاشمی‌سنجانی نماینده مجلس وقت شورای اسلامی و شهید محمود بالاگر از اعضا و فعالان حزب جمهوری اسلامی مسن‌ترین و جوان‌ترین شهدای واقعه هفت تیر به شمار می‌آیند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه برگزاری گفتمان‌های سیاسی و اجتماعی در مراکز علمی، برپایی نمایشگاه‌‌های عکس و کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی در بین کارکنان، چاپ بروشور زندگی‌نامه شهدای هفتم‌ تیر و تجلیل از خانواده‌های گرانقدر شهدای هفتم تیر استان را بخشی از برنامه‌های هفتم تیر در استان اعلام کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تبیین شخصیت‌ها و چهره‌های شاخص و تعریف جایگاه شهدای هفتم تیر در روند تثبیت نظام اسلامی، درس‌آموزی، بررسی پیامدها، عبرت‌ها و آسیب‌شناسی موضوعی، تکریم و تجلیل از حماسه‌ها و جانفشانی‌های شهدای والامقام هفتم تیر ماه، تحلیل ابعاد فاجعه و ... از اهداف مهم برگزاری این مراسم‌ است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول