اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی دادگستری استان کرمانشاه:

آیت‌الله بهشتی معمار بزرگ دستگاه قضایی بود

خبرگزاری فارس: معاون قضایی دادگستری استان کرمانشاه گفت: آیت‌الله بهشتی در آرایش بخشیدن به شخصیت‌های تراز اول دیروز و امروز نظام، نقش موثر و اثربخش دارد.

آیت‌الله بهشتی معمار بزرگ دستگاه قضایی بود

 بهمن مرادی‌فر در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه ضمن تسلیت شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) با انفجار بمب به‌دست منافقان در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در سال 60 اظهار کرد: این هفته و  روز را به سنگرداران اجرای عدالت که مشغول پاسداری از عدالت و قانون اسلامی هستند تبریک عرض می‌کنم.

مردای‌فر با اشاره به شخصیت والای شهید گرانقدر آیت‌الله بهشتی افزود: شهید بهشتی در زمان شهادت رئیس دیوان عالی کشور یعنی عالی‌ترین مقام کشور بود.

 *تا ابد باید قانون در چارچوب اسلام اجرا شود

وی با بیان حضور شهید بهشتی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این شهید گرانقدر در راس مجلس خبرگان تدوین‌کننده قانون اساسی بود و در جهت گنجاندن اصول اسلامی از جمله اصل چهارم "تا ابد قانون باید اسلامی باشد" تلاش فراوانی کرد.

معاون قضایی دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اصل چهارم و علی‌ابد بودن آن خاطرنشان کرد: علی‌ابد بودن این حکم با حضور شهید بهشتی باعث شد که دشمنان هیچگاه نتوانند در تدوین قانون جمهوری اسلامی ایران دست‌درازی کنند.

 *شهید بهشتی مترجم انقلاب بود

وی شهید بهشتی را به لحاظ آشنایی با زبان دنیا مترجمی مطمئن برای انقلاب بیان کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: ریاست شهید گرانقدر بر شورای انقلاب که نخستین رکن قانون‌گذاری جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب بود سبب تدوین قوانین اثربخشی شد که هنوز هم جامعه ما از آثار و نتیجه آن بهره‌مند است.

وی شخصیت ارزشمند و گرانقدر آیت‌الله بهشتی را در آرایش بخشیدن به شخصیت‌های تراز اول دیروز و امروز نظام را موثر و اثربخش ارزیابی کرد.

مرادی‌فر گفت: تربیت شخصیت های ارزشمند در نظام توسط شهید بهشتی از جمله ویژگی‌هایی است که این شهید عزیز را مبدل به یک شخصیت استثنایی و بی‌دلیل در دستگاه قضایی کرد و باعث رعب و وحشت در دل دشمنان نظام شد.

 *دشمن تحمل بهشتی را در پیکره نظام نداشت

وی تصریح کرد: همه این عوامل و شخصیت شهید بزرگوار باعث شد که دشمنان تحمل وجود آیت‌الله بهشتی را در پیکره نظام نداشته باشند چراکه متوجه اهمیت شهید بهشتی و نقش او در پیشبرد انقلاب شده بودند. 

 *آیت‌الله بهشتی سرهنگ امام خمینی‌(ره)

مرادی‌فر صلابت شهید بهشتی را آنگونه بیان کرد که ژنرال‌ هایزر که در آخرین روزهای حیات رژیم شاهنشاهی به ایران آمده بود شهید بهشتی را سرهنگ امام خمینی(ره) عنوان کرد.

وی افزود: در زمان حیات شهید والامقام چه افتراهایی را بر او نبستند اما او مظلومانه دم بر نیاورد و همچنان تا آخر بر سر مسیر خویش با صلابت و سنگینی ایستادگی کرد و این باعث شد که منافقان در سال 60 جنایت ننگینی را در تاریخ ملعون شده خود ثبت کنند.

معاون قضایی دادگستری استان کرمانشاه گفت: به مناسبت شهادت آیت‌الله بهشتی هر ساله 7 تیر‌ماه را روز قوه قضائیه می‌نامند چراکه بهشتی معمار هنرمند دستگاه قضائیه بود.

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به دستگاه قضایی در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان بر مبنای آماری که از مرکز انفورماتیک قوه قضائیه صادر شده سال 90 نسبت به سال 89، 2.85 درصد رشد مثبت اعلام شده است.

مرادی فر ادامه داد: نزدیک به 380 هزار پرونده در سال گذشته در دادگستری استان و شورای حل اختلاف مختومه شده است.

*رتبه اول کرمانشاه از نظر زمان دادرسی در دادسراها

وی رتبه استان کرمانشاه را از نظر زمان دادرسی در دادسراها و دادگاه انقلاب اول در کشور بیان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به رتبه‌های قضایی استان کرمانشاه در کشور تصریح کرد: از نظر محاکمه جزایی رتبه هشتم و در دادگاه تجدید‌نظر و محاکمه حقوقی رتبه یازدهم را در کشور دارا هستیم.

وی با اشاره به برخورد محکم و سنگینی که در سال گذشته با تدبیر رئیس دادگستری استان کرمانشاه حجت‌الا‌سلام مظفری و همچنین همکاران قاطع و توانمند قضایی در برخورد با جرائم خشن انجام گرفت گفت: 2 هزار پرونده در جرائم خشن کمتر از سال گذشته داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در سال 89 ورودی پرونده‌های سنگین به دادگاه‌های استان 12 هزار بوده که مطابق رشد کشور در سال 90 باید به 13 هزار می‌رسید اما برخوردهای اثربخش نه تنها باعث شد که جرائم خشن افزایش نیابد بلکه تا 2 هزار پرونده نیز کمتر شد.

معاون قضایی دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به کمتر شدن جرائم خشن در استان گفت: این توفیق به لطف خدا حاصل شده و این هدیه دادگستری استان کرمانشاه به مردم غیور است که به‌حق شایستگی ارائه چنین خدماتی را دارند.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول