اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سرخس:

جان گرفتن مهدویت، جان استکبار را می‌گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه سرخس گفت: استکبار با فرهنگ‌های اسلامی مخالف است زیرا اگر فرهنگ‌هایی مانند مهدویت، غدیر و عاشورا جان بگیرند جان استکبار گرفته می‌شود.

جان گرفتن مهدویت، جان استکبار را می‌گیرد

حجت‌الاسلام حسین ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: فرهنگ مهدویت یک فرهنگ الهی است و هر چیزی که رنگ و بوی الهی داشته باشد، با منافع مستکبران تضاد دارد.

وی با اشاره به اینکه مستکبران نمی‌توانند با اموری که منافعشان را به خطر بیندازد کنار بیایند، تصریح کرد: طبیعی است که هر کجا باطل باشد نمی‌تواند در کنار حق جای بگیرد.

امام جمعه سرخس با اشاره به اینکه فرهنگ مهدویت آن‌گونه که باید در جامعه نهادینه نشده است، ادامه داد: بر این اساس و به منظور نهادینه شدن فرهنگ انتظار در هر جامعه‌ای باید افراد آن جامعه از گناهان فاصله بگیرند.

ملکی گفت: یک جامعه منتظر در واقع جامعه‌ای است که در حالت آماده‌باش دینی به سر می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: باید در این زمینه کارهای فرهنگی انجام بدهیم تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه سرخس با اشاره به اینکه به نظر می‌آید در جامعه ما ضعف اعتقادی و معنوی وجود دارد، اظهار کرد: باید بنیان‌های اعتقادی را در جامعه محکم کرد تا فرهنگ مهدویت در میان مردم نهادینه شود.

ملکی اعتقاد سالم را پایه و اساس فرهنگ، اقتصاد و سیاست سالم دانست و اظهار کرد: باید با استفاده از تبلیغات، موانع بزرگ اعتقادی را از میان برداریم.

وی با بیان اینکه دشمن در حال توطئه‌چینی برای از بین بردن فرهنگ مهدویت در جوامع اسلامی به طور کامل است، تصریح کرد: دشمن برای نیل به این هدف از راه‌های زیادی وارد می‌شود.

امام جمعه سرخس در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: مستکبران متوجه شدند که با تهدیدات نظامی نمی‌توانند با اعتقادات مردم ایران مبارزه کنند و برای همین از حربه‌های جنگ نرم استفاده می‌کنند.

ملکی ادامه داد: پخش فیلم‌های غیر اخلاقی و مستهجن، تشویق مردم به بی‌بندوباری و بی‌حجابی، پخش مواد مخدر و ترویج فحشا و منکرات از جمله اقداماتی است که در سرفصل ماموریت اصلی آنها قرار گرفته است تا جامعه را از لحاظ فرهنگی و معنوی فلج کند و در نهایت جامعه ایده‌آل برای ظهور بقیة‌الله مهیا نشود.

امام جمعه سرخس با اشاره به اینکه یک راهکار مناسب برای دفع توطئه‌های دشمن این است که دولت و ملت یک تیم را به اتفاق هم تشکیل دهند، یادآور شد: هر کدام از اینها به تنهایی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی ادامه داد: باید این تیم در واقع یک تیم فرهنگی باشد که شاخصه اصلی آن گسترش فرایض امر به معروف و نهی از منکر باشد تا بتواند روی گسترش فرهنگ مهدویت کار کند.

ملکی یا بیان اینکه نقش رسانه‌های گروهی به خصوص صدا و سیما و مطبوعات در این میان بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: این رسانه‌ها بیشتر باید به جای پرداختن به مسائل اقتصادی و سیاسی به مسائل فرهنگی به ویژه مسئله انتظار بپردازند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول