اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان زنجان:

ساخت مجدد سینما قدس 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: ساخت مجدد سینما قدس 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ساخت مجدد سینما قدس 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامحسین نظری ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: در شهر زنجان با وجود 500 هزار نفر جمعیت فقط سه سالن سینما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سینما از بدو پیدایش خود همواره مورد توجه اقوام و ملت‌ها قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: آنچه که سینماهای ایران را از سایر کشورها متمایز می‌کند، کارکرد ارزشی و فرهنگی آن است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با تاکید بر اینکه سینما در ایران باید اشاعه‌دهنده سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران باشد، اضافه کرد: در این زمینه حوزه هنری استان زنجان در برخی مواقع از اکران برخی از فیلم‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت سینما قدس زنجان 300 صندلی است، تصریح کرد: سینما بهمن 240 صندلی و سینما یاسمن نیز 70 صندلی دارد.

نظری با اشاره به اینکه با توجه به قدمت بالای سینما قدس و مستهلک بودن بنا و تجهیزات آن، تجهیز و بازسازی آن ضروری است، ادامه داد: سینما قدس در حال حاضر به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر و در دسترس بودن موقعیت بسیار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه با بازدیدها و بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان هر چه عملیات تخریب به منظور بازسازی پیش می‌رود ایرادات جدیدی پیش می‌آید، یادآور شد: با این مسائل هزینه‌های پیش‌بینی شده برای مقاوم‌سازی چند برابر می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان به تخریب و ساخت مجدد سینما قدس در صورت تخصیص اعتبار 100 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: با توجه به عمومی‌بودن این سینما امکان بروز خطرات بعد از تعمیرات وجود دارد.

وی احداث مجموعه فرهنگی و هنری کامل با بافت اداری در محل سینما قدس را پیشنهاد کرد و گفت: این مجموعه فرهنگی می‌تواند شامل چهار سالن سینما و یک سالن تئاتر و مراکز فرهنگی باشد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول