اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

شهرداری زمین احداث 2 پارکینگ در همدان را تأمین کند

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: احداث دو پارکینگ طبقاتی در همدان امری است که طی هشت ماه گذشته تصویب شده اما به خاطر در اختیار نگذاشتن زمین از سوی شهرداری بلاتکلیف مانده است.

شهرداری زمین احداث 2 پارکینگ در همدان را تأمین کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان اظهار کرد: روان بودن ترافیک در سطح شهر موجبات آرامش روانی در افراد و به دنبال آن جامعه را به دنبال دارد که در این راستا فرهنگ‌سازی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: در زمینه نصب تابلوها و بنرهای آموزشی در سطح شهر بایستی فعالیت‌های لازم انجام شود که در این راستا مطالعه طرح جامع ترافیک شهر همدان اتمام و مورد تصویب شورای ترافیک استان قرار گرفته و به شورای عالی ترافیک کشور ارسال شده که با تصویب نهایی این طرح ایجاد قطار شهری در همدان که از مصوبات سفر سوم ریاست‌ جمهور بود و در سال جاری نیز اعتبارات بسیار خوبی برای آن در نظر گرفته شده در همدان اجرایی می‌شود و به تبع آن شاهد اقدامات مؤثری در زمینه ترافیک شهری هستیم.

فرماندار همدان ضمن تقدیر از خدمات شهرداری همدان، در ادامه از عدم اجرای طرح پیاده‌راه در خیابان‌های بوعلی و اکباتان اظهار نارضایتی کرد و گفت: امید است شهرداری اجرای کامل این طرح را در دستور کار خود قرار دهد و درباره راست‌گردهای تقاطع‌ها نیز نیروهای پلیس راهور مستقر در چهارراه ‌خودروها را به باز کردن مسیر راست‌گرد و جلوگیری از ترافیک هدایت کنند.

وی بیان کرد: مصوب شد پلیس راهور طی دو روز آینده پیشنهادات خود درباره طرح‌های مورد نظر برای ایجاد سرعت‌گیر در نقاط حادثه‌خیز همدان را به کمیته آرام‌سازی معابر ابلاغ و این کمیته نیز طی سه روز جلسه کارشناسی خود را تشکیل و در صورت تصویب کمتر از 10 سرعت‌گیر در نقاط مختلف، شهرداری موظف است تا در طول یک هفته سرعت‌گیرهای مناسب را نصب کند.

قهرمانی‌مطلق ادامه داد: خط‌کشی عابر پیاده در سطح شهر کم است و خط‌کشی‌های موجود نیز به دلیل چرک بودن و عدم کیفیت مناسب قابل مشاهده توسط عابرین نیست.

وی تصریح کرد: مصوب شد در شورای ترافیک آینده وضعیت پارکینگ‌های موجود اعم از دولتی، طبقاتی و خصوصی ارجاع و جلسه هماهنگی پارکبان‌های سطح شهر نیز انجام گیرد و همچنین اداراتی که دارای پارکینگ مناسب هستند توسط شهرداری شناسایی و به فرمانداری ابلاغ شود تا با رعایت ضوابط و مقررات با اولویت مسافران در اختیار شهروندان نیز قرار گیرد.

فرماندار همدان اذعان کرد: احداث دو پارکینگ طبقاتی توسط فرمانداری و استانداری به عنوان مجموعه دولت و شهرداری با ارائه یک‌هزار و 500 متر زمین توسط شهرداری امری است که طی هشت ماه گذشته تصویب شده اما تاکنون شهرداری اقدامی در این راستا انجام نداده که بایستی پیگیری لازم انجام شود.

وی بیان کرد: از آنجا که روزانه 40 تا 45 خودرو برای شهرستان همدان پلاک‌گذاری شده و این خود افزایش روند ترافیک شهری را به دنبال دارد بایستی ایجاد پارکینگ‌های مناسب را با توجه به تراکم موجود مد نظر قرار دهیم.

وی در پایان جریمه‌های نقدی برون‌شهری و درون‌شهری سال گذشته را 7 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ 600 میلیون تومان به شهرداری همدان و 100 میلیون تومان نیز به شهرداری جورقان، قهاوند و مریانج و 25 درصد نیز به اداره کل راه و شهرسازی برگشت داده شده که شهرداری این مبلغ را برای ایجاد تسهیلات در امر ترافیک و به ویژه کسب موافقت‌نامه برای ایجاد مرکز کنترل ترافیک اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول