اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان قم تاکید کرد

ضرورت انجام اقدامات متوازن در مبارزه با مواد مخدر

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: مبارزه با مواد مخدر باید در قالب اقدامات نظام‌مند و متوازن در عرصه‌های مختلف صورت گیرد.

ضرورت انجام اقدامات متوازن در مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کاظم مجتبایی پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در فرهنگسرای جوان قم اظهار داشت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش جدی برای مبارزه با مواد مخدر صورت نمی‌گرفت اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این موضوع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان بوده است.

وی ادامه داد: مردم از نظام اسلامی توقع دارند تا قاطع‌ترین برخوردها را در زمینه مبارزه با مواد مخدر داشته باشد در حالی که گسترش این آسیب‌ اجتماعی در جامعه مطابق با انتظارات مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی نیست.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: جمهوری اسلامی برای مبارزه با این آسیب اجتماعی تا امروز هزینه‌های بسیاری پرداخت کرده است اما نمود ظاهری و تاثیرگذاری این فعالیت‌ها باید بیشتر مورد تاکید قرار گیرد.

مجتبایی خاطر نشان کرد: یکی از ضعف‌ها در این زمینه عدم پرداخت متوازن به راهکارهای مبارزه با مواد مخدر و پررنگ کردن یک مقوله در کنار کم‌توجهی به عرصه‌های دیگر است.

وی عنوان داشت: برای مبارزه با مواد مخدر باید اقدامات انتظامی و برخورد با معتادین در کنار حفاظت از مرزها صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: ریشه‌دار شدن مواد و تنوع مواد مخدر و تبدیل مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی و آثار سوء آن بین جوانان موجب شد تا سیاست‌گذاری‌های کلانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شود که اگر در این سیاست‌گذاری‌های کلان، مسئله توازن در عرصه‌های مختلف رعایت شود، بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به حساسیت‌های شهر قم ابراز داشت: در این شهر موضوع مبارزه با مواد مخدر از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

مجتبایی افزود: نیروی انتظامی در استان قم سال گذشته شش تن مواد مخدر را کشف کرد و همچنین بیش از 2 هزار معتاد و توزیع‌کننده مواد مخدر در سال گذشته دستگیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: در سه ماهه امسال نیز، 1.5 تن انواع مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان قم توجه به کانون‌های فساد و مناطق آلوده را از رویکردهای جدی فرماندهی انتظامی استان قم برشمرد و افزود: امسال پاکسازی مناطق آلوده از مواد مخدر با تلاش بیشتری پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول