اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان مطرح کرد

جرائم 70 درصدی ناشی از مواد مخدر در اصفهان /همه باید احساس وظیفه کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت: جرایم 70 درصدی ناشی از مواد مخدر و نیز زندانیان مواد مخدر در زندان‌های استان تکان‌ دهنده است.

جرائم 70 درصدی ناشی از مواد مخدر در اصفهان /همه باید احساس وظیفه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد‌مهدی اسماعیلی ظهر امروز در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار کرد: روز جهانی مبارزه با مواد مخدر بهانه خوبی است که مسئولان دورهم جمع شوند و برای معضل اعتیاد تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه حل مشکل مواد مخدر مربوط به دستگاه بخشی نیست، افزود: جرایم 70 درصدی ناشی از مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی آن تکان ‌دهنده است و باید تمام دستگاه‌های اجرایی با یک عزم همگانی با آن مقابله کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه 70 درصد از زندانیان مرتبط به جرایم مواد مخدر هستند، تصریح کرد: باید آموزش را از سنین پایین مهدکودک آغاز کرد.

وی ادامه داد: تنها مبارزه با معلول موضوع را ریشه‌کن نمی‌کند، بلکه در این راستا باید به کودکان آموزش‌های لازم در مورد پیش‌گیری از اعتیاد را با زبان کودکانه و استفاده از انیمیشن یاد بگیرند.

اسماعیلی هم‌یار پلیس را از نمونه‌های موفق در امر پیش‌گیری اثربخش دانست و گفت: امر تأثیر‌گذار در سنین کودکی بسیار است و باید تفکر جامعی وارد عمل و در حوزه معاونت بحث جرایم و رشد آن را اجرایی کرد.

وی با تاکید به اینکه اگر خواستار تأثیرگذاری هستیم باید برنامه‌های فرهنگی را افزایش دهیم، اضافه کرد: بسیاری از معضلات و مشکلات را می‌توان با کارهای عمرانی در مناطق کم‌تر برخوردار حل کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان ادامه داد: در حوزه آموزش، مهدهای کودک‌‌ و مدارس به این بلوغ رسیده‌اند که رفتارهای پرخطر را بتوان در قالب برنامه‌های آموزشی قرار داد.

وی با بیان اینکه در دستگاه‌های دولتی جلسات متعددی در راستای پیش‌گیری از مواد مخدر برگزار شده است، ادامه داد: آموزش پیش‌گیری در دستور کار نهادهای مربوطه باید گسترش یابد.

اسماعیلی با بیان اینکه با اعتیاد یک معتاد تمام خانواده فرد درگیر می‌شوند، گفت: نگاه به این قضیه باید نگاه دل‌سوزانه در تمام سطوح باشد.

وی آمار کشفیات مواد مخدر استان را بسیار بالا دانست و افزود: گرفتاری از معضل اعتیاد باید با اصلاحات در بخش‌های عمرانی و رونق حاشیه‌های شهر صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه هدف از زندانی مجرمان بازگرداندن افراد به عنوان عنصر فعال در جامعه است، تصریح کرد: بسیاری از معضلات ریشه در مشکلات اقتصادی دارد که مسئولان مربوطه موظف به رفع آنها هستند.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: سال گذشته برای ساخت زندان و اردوگاه در این استان 7 میلیارد تومان و امسال برای این امر 5 میلیارد تومان برای استانداردسازی و بهینه‌سازی محل اقامت زندانیان استان اصفهان اختصاص یافته است.

اسماعیلی از برگزاری کنگره ملی مخصوص بانوان در زمینه پیش‌گیری از اعتیاد به میزبانی شهر اصفهان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول