اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی:

132 نفر از فعالان قرآنی زیر پوشش بیمه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: 132 نفر از فعالان قرآنی استان زیر پوشش بیمه هستند و از خدمات بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی استفاده می‌کنند.

132 نفر از فعالان قرآنی زیر پوشش بیمه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه کمیته قرآنی استان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: پرونده 20 نفر از فعالان قرآنی نیز برای افزایش سهمیه به تهران ارسال شده است.

وی افزود: در بحث بیمه فعالان قرآنی هم اکنون تنها فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را متقبل می‌شود اما با پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی بنا شد 2 هزار نفر از فعالان قرآنی که غیر ارشاد هستند از بیمه فعالان قرآنی استفاده کنند که پیگیری‌های آن از طریق اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف و مراکز دیگر انجام شود.

کریمی با تاکید بر تحقق منشور توسعه قرآنی کشور در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تمام فعالیت‌های قرآنی کشور باید براساس این منشور قرآنی حرکت کند و در این راستا شوراهای قرآنی کشور در تهران تشکیل شده که لازم است در استان‌ها و به زودی در شهرستان‌ها نیز انجام پذیرد.

وی هدف از تشکیل جلسه کمیته قرآنی را تحقق منشور توسعه قرآنی کشور عنوان و اضافه کرد: برگزاری نخستین جشنواره فیلم‌های قرآنی، ایجاد کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی قرآنی برای سوق دادن کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان استان به این حوزه که در راستای آن در گام نخست مبلغ 50 میلیون تومان اعتبار و در گام دوم مبلغ 20 میلیون تومان برای کارگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

کریمی افزود: در حال حاضر 30 موسسه قرآنی در سطح استان فعال است در حالی که قبل از سال 88 این تعداد تنها یک موسسه بود و پرونده تاسیس 11 موسسه هم در حال پیگیری است.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌‌غربی در سال گذشته گواهی پایان دوره قرآنی رشته حفظ و مفاهیم قرآنی 731 نفر صادر شده و در سه ماه نخست امسال نیز برای 384 نفر این گواهینامه صادر شده و علاوه بر آن در سال گذشته بالغ بر 2 هزار جلد و امسال نیز 600 جلد کلام‌الله وحی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی اهدا شده است.

مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: انس واقعی با قرآن از مولفه‌های پیروزی بر همه مشکلات در جامعه است.

کاظم علی‌نژاد افزود: در تربیت قرآنی نباید تنها به آمار و ارقام صرف بسنده کرد بلکه باید مسائل تربیتی جوانان را از طریق انس با قرآن مجید تعمیق دهیم چون در این صورت انحراف به راه‌های خطا به سختی صورت می‌پذیرد.

وی تعمیق مسائل تربیتی در جامعه را تنها از طریق کلام الله مجید امکان‌پذیر دانست.

علی‌نژاد تصریح کرد: مسئولان امر بیشتر  از اینکه با زبان مردم را دعوت به این کتاب آسمانی کنند باید خود عامل به قرآن باشند و بدانند که تنها از طریق آشتی با قرآن کریم، تمام مشکلات جامعه حل می‌شود و نباید قرآن برای ما وسیله باشد بلکه ما باید برای آن وسیله باشیم و هر چه‌قدر در راستای اشاعه آن اتحاد، صمیمیت، محبت و اتفاق وجود داشته باشد رضایت پروردگار بیشتر جلب شده و اثربخش خواهد بود.

در پایان این جلسه مصوبه‌ای با عنوان تشکیل چهار کارگروه در حوزه‌های بهداشت و سلامت، آموزش عالی، آموزش عمومی و تبلیغ و ترویج مصوب شد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول