اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان خواستار شد

استفاده از بسیج سازندگی به عنوان حلقه مدیریتی در روستاها

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار کردستان بر استفاده از بسیج سازندگی به عنوان حلقه مدیریتی و تخصصی در روستاهای استان تاکید کرد.

استفاده از بسیج سازندگی به عنوان حلقه مدیریتی در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی هجرت 3 در سنندج اظهار کرد: حرکت و اقدامات بسیج سازندگی کمک موثری در انجام طرح‌ها به دستگاه‌های اجرایی و بازوی قوی و توانمندی در عرصه سازندگی کشور به شمار می‌آید.

وی با اشاره به طرح‌های واگذار شده به بسیج سازندگی، احداث 69 دهیاری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان و آماده‌سازی 19 زمین ورزشی را از جمله طرح‌های واگذار شده به بسیج سازندگی استان عنوان کرد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان در ادامه بر اقتصادی کردن روستاها در سطح استان تاکید کرد و گفت: توسعه و آبادانی روستاها موجب توسعه پایدار کشور خواهد شد.

نوسودی معضل حاشیه‌نشینی در شهرها را ناشی از غیراقتصادی بودن روستاها دانست و افزود: اگر همه امکانات از جمله ایجاد راه و زیباسازی و احداث مدارس، خانه‌های عالم و غیره انجام شود ولی روستاها اقتصادی نشوند با معضلات و مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

وی خواستار ایجاد مدیریت قوی در چند روستا به صورت پایلوت و واگذاری تولیت آن به دفتر امور روستایی در سال‌جاری شد و گفت: بسیج سازندگی به عنوان حلقه واسطه در امور مدیریتی و تخصصی روستاها می‌تواند وارد عرصه شود و فعالیت‌های ارزشمندی را به انجام رساند.

طرح هادی در 900 روستای کردستان اجرا نشده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح هادی در 900 روستای کردستان تاکنون اجرا نشده است ، اظهار کرد: در بسیاری از روستاهای استان به دلیل صعب‌العبور بودن راه‌ها و داشتن عرض کم کوچه‌ها امکان تردد ماشین‌الات وجود ندارد.

رضا قادری تصریح کرد: کار در این روستاها باید به صورت دستی انجام شود و برای این امر نیازمند نیروی کار زیاد و قوی و توانمند هستیم.

وی به احداث 40 هزار مسکن روستایی در استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون از این تعداد 10 هزار واحد را در دست اجرا داریم که نیازمند کمک بسیج برای احداث آنها هستیم.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول