اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری کنگاور:

11 هزار پرونده در مراجع قضایی کنگاور تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان کنگاور گفت: قریب به 11 هزار پرونده در مراجع قضایی شهرستان کنگاور تشکیل شده که نسبت به سال قبل از آن از رشد 27 درصدی حکایت دارد.

11 هزار پرونده در مراجع قضایی کنگاور تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد قیطاسی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت ایام شهادت شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه قضایی در تامین امنیت روانی نقش پررنگی دارد.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه تامین‌کننده امنیت و عامل آسایش، اعتماد و اطمینان‌خاطر اقشار مختلف در جامعه است.

رئیس دادگستری شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه نظارت و برخورد با متخلفان از اصلی‌ترین وظایف دستگاه قضائی به شمار می‌رود، افزود: قوه قضائیه از اساسی‌ترین قوای سه‌گانه است که در مدیریت هر حکومت نقش ارزشمندی را ایفا می‌کند.

وی ضمن تاکید بر لزوم رعایت اصل تفکیک قوا به ویژه استقلال دستگاه قضایی در برخورد با جرایم و بزهکاری در سطح جامعه، گفت: ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در بیکاری و عدم اشتغال نهفته است.

وی با یادآوری اینکه در جریان سفر مقام معظم رهبری، طرح‌های بسیار خوبی برای عمران و آبادانی استان به تصویب رسید، گفت: توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، باعث رونق بخشیدن به اقتصاد منطقه و رشد و شکوفایی بخش‌های مختلف به ویژه بخش صنعت و کشاورزی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این امر به ایجاد اشتغال پایدار در منطقه منجر می‌شود که تاثیر انکارناپذیری در کاهش جرایم و بزهکاری خواهد داشت.

رئیس دادگستری شهرستان کنگاور همچنین گفت: پیشگیری از وقوع جرم و جرم‌زدایی از برنامه‌های محوری است که قوه‌قضائیه برای گسترش امنیت روانی در جامعه به جدیت دنبال می‌کند.

قیطاسی تشکیل شوراهای حل‌اختلاف و نیز ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی را در همین راستا ضروری دانست و افزود: در سال گذشته قریب به 11 هزار پرونده در مراجع قضایی شهرستان کنگاور تشکیل شده که نسبت به سال قبل از آن نشانگر رشد 27 درصدی است.

وی تصریح کرد: در همین حال پرونده‌های خروجی در همین مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس دادگستری شهرستان کنگاور با اعلام اینکه این آمار رشد پنج درصدی عملکرد را نشان می‌دهند، تاکید کرد: رشد هشت درصدی عملکرد سه ماهه اول امسال، بیانگر عزم دستگاه قضایی برای به روز کردن رسیدگی به پرونده‌های متشکله است.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول