اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه نیشابور:

بعضی اعتقادات جوانان نسبت به ولی‌فقیه را هدف گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه نیشابور گفت: بعضی به دنبال تضعیف اعتقادات جوانان نسبت به جایگاه ولی‌فقیه هستند.

بعضی اعتقادات جوانان نسبت به ولی‌فقیه را هدف گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام عبدالجواد غرویان در نماز جمعه این شهر که این هفته به مناسبت دهم تیرماه، سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در صحن حرم امامزادگان محمد محروق(ع) و ابراهیم(ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: این کار همیشگی منافقان است.

امام‌جمعه نیشابور در ادامه به شیوه منافقانه خلفای اموی در تضعیف اعتقادات مردم آن زمان پرداخت.

وی با گرامی‌داشت اعیاد شعبانیه یادآور شد: در روز سوم شعبان به دعوت آیت‌اله واعظ طبسی در مجلس جشن سوم شعبان بودیم که در آن براساس وقف‌نامه‌ای قدیمی از میهمانان با بهترین غذا، شیرینی و میوه پذیرایی شد.

امام‌جمعه نیشابور با اشاره به اینکه بر اساس این وقف‌نامه باید میهمانان از افراد پولدار باشند، گفت: آیت‌اله طبسی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خدمت امام راحل رفتند و به دنبال راه‌حلی برای جواب به افکار عمومی بودند که امام فرمودند: از مقامات، ائمه جمعه، پاسداران و نیروی انتظامی نیز برای این جلسه دعوت کنید.

امام‌جمعه نیشابور همچنین با بیان اینکه هر کسی به اندازه معرفتش، تقوا و دین شناسی دارد برای تفهیم بیشتر به روایت تاریخی دیگری اشاره کرد و افزود: متوکل عباسی برای تربیت علمی و دینی، دو فرزندش را به یعقوب‌ابن سکیت از بزرگان ادبیات عرب و آگاه به مسائل دینی سپرد که دارای تالیفات بسیاری در حوزه شعر و ادبیات بود؛ پس از مدتی متوکل ابن سکیت را فراخواند و از او پرسید آیا دو فرزند مرا بیشتر دوست می‌داری یا فرزندان علی(ع) را؟ ابن سکیت نیز با وجود اینکه می‌توانست جانش را حفظ کند، گفت: به خدا قسم حسنین که جای خود دارد قنبر غلام امیرالمومنین(ع) را بیشتر از تو و فرزندانت دوست دارم؛ که متوکل خیلی عصبانی شد و دستور داد زبانش را از پشت سرش درآورند و این‌گونه این عالم شهید شد.

امام‌جمعه نیشابور همچنین تصریح کرد: نحوه استقبال مردم نیشابور از حضرت امام رضا(ع) در متون تاریخی، شنیدنی و منحصر به فرد است.

وی افزود: حضرت پس از سه روز اقامت در منزل کوچک بانو پسنده به زیارت قبر امامزاده محروق(ع) رفتند.

امام‌جمعه نیشابور در مراسم استقبال از امام رضا(ع) پس از ایراد سخنان علمای بزرگ شهر چون محمد ابن اسلم طوسی و اسحاق‌ابن راهویه و درخواست ایشان از حضرت که روی خود را نمایان کنید همین که چشمان مردم به صورت نازنین حضرت افتاد از عشقی که به امام داشتند، منقلب شدند؛ طوری که کسی نمی‌توانست مردم را کنترل کند.

وی توضیح داد: وضعیت طوری بود که بعضی از عشق آن حضرت جامه دریدند، بعضی به خاک افتادند، بعضی به شدت می‌گریستند و عده‌ای پایه‌های سایبان را می‌بوسیدند.

امام‌جمعه نیشابور اضافه کرد: پس از آن به روایت محدث قمی 24 هزار نفر با قلمدان‌های مرصع، حدیث سلسله‌الذهب را نوشتند.

وی همچنین سالگرد درگذشت علامه امینی مرزبان بزرگ تشیع و نویسنده کتاب الغدیر را گرامی داشت.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول