اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه کهنوج:

پیروزی اسلام گرایان مصر لرزه بر اندام استکبار انداخت

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه کهنوج گفت: خروج مصر از مثلث شوم عربستان، اردن و مصر مبارک لرزه بر اندام محور جبهه و استکبار در منطقه انداخت و اتخاذ مواضع متناقض از سوی سیاستمدار صهیونیست مؤید عمق نگرانی از انقلاب مصر است.

پیروزی اسلام گرایان مصر لرزه بر اندام استکبار انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کهنوج اظهار داشت: همه باید بدانیم ماه شعبان ماه طهارت، پاکی و ماه هجرت از گناه و ظلمت و به سوی نور و پاکی است.

وی ماه شعبان را ماه انس و خلوت با خدا دانست و افزود: ماه رجب و شعبان ماه آمادگی است، مانند سربازی که می‌خواهد در جبهه جنگ بجنگد وقتی تمرین‌های نظامی داشته به راحتی می‌تواند، استفاده کند.

امام جمعه کهنوج پیرامون توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با سران سه قوه بیان داشت: نخستین توصیه رهبر معظم انقلاب به سران قوا یکپارچگی در حرکت است و ایشان در توصیه دوم فرمودند من روی اتحاد تکیه می‌کنم اتحاد و همدلی بین مسئولان کشور یک فریضه است.

افشارمنش تصریح کرد: تعامل قوا با یکدیگر، عدم اختلاف در سطوح مدیریتی، همکاری با هم و دوری از مسائل حاشیه‌ای و درجه دو از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان است.

وی با تبریک یکشنبه 11 تیر ماه سالروز ولادت با سعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان به جوانان تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر بهترین الگو برای جوانان هستند و جوانی یک نعمت بزرگی است که یک بار به هر انسانی داده می‌شود و یک دوره معینی هم دارد که باید حداکثر استفاده را از این دوران برد و کسانی قدر این نعمت را می‌دانند که آن را از دست داده باشند.

امام جمعه کهنوج خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که خانواده‌ها باید به آن توجه کنند برخورد والدین با فرزندان جوان و نوجوان است زیرا دوران جوانی و نوجوانی نه مثل دوران کودکی است که بچه امر و نهی بپذیرد و نه مثل دوران بزرگسالی است که پخته و آشنا با مسائل باشد بلکه دوران هیجان و احساسات است لذا در این دوران معرفت و آگاهی و آشنایی در برخورد با فرزند خیلی اهمیت دارد.

افشارمنش به نقل از حضرت علی (ع) گفت: یکی از راه‌های مهم برخورد با جوانان تکریم شخصیت آنها و احترام گذاشتن به فرزندان است.

وی بیان داشت: تهذیب نفس، تحصیل، ورزش، تقویت ایمان، انس با قرآن، مطالعه کتب به ویژه شهید مطهری، مطالعه کتاب‌های در ارتباط با جنگ، انس با ادعیه و ... را از جمله توصیه‌های مقام معظم رهبری به جوانان عنوان کرد.

افشارمنش پیرامون بصیرت افزود: علت مخالفت با امیرالمومنین (ع) سه عامل مهم بغض، کینه و حسادت، عدم تساهل حضرت در اجرای حدود و عدالت و مقاومت در مقابل سهم خواهان بود.

وی با اشاره به پیروزی محمد مرسی در انتخابات مصر گفت: واقعیت‌هایی در این زمینه مطرح است و آن اینکه اسلام گرایان توانستند 90 درصد آرای مسلمانان و 80 درصد آرای مردم مصر را به دست آورند و دیگر اعترافات نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که گفت خودمان را فریب ندهیم، هویت حرکت‌های مردم در منطقه اسلامی است نه چیز دیگر و سوم اینکه قطعا پیروزی اسلام گرایان بر معادلات منطقه اثر می‌گذارد.

وی افزود: سردرگمی سیاست‌مداران غربی و دستپاچگی آنان و اتخاذ مواضع متناقض از سوی سیاستمدار صهیونیست مؤید عمق نگرانی غربی‌ها و صهیونیست‌ها از انقلاب مصر است.

خطیب جمعه کهنوج اظهار داشت: خروج مصر از مثلث شوم عربستان، اردن و مصر مبارک لرزه بر اندام محور جبهه و استکبار در منطقه انداخت.

وی عنوان کرد: تغییر قانون اساسی و گذران دوران حکومت مصر از چالش‌های اساسی اسلام‌گرایان مصر است.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول