اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان بویراحمد:

55 درصد خانوارهای مددجو در مناطق محروم هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد شهرستان بویراحمد با تاکید بر ارائه خدمات به مناطق محروم گفت:‌ 55 درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد در مناطق محروم این استان ساکن هستند.

55 درصد خانوارهای مددجو در مناطق محروم هستند

زریر انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد:‌ 263 روستا در مناطق محروم شهرستان بویراحمد از جمله سیلاب و کلوار و زیلایی وجود دارد که خدمات‌رسانی همه جانبه به آن‌ها نیازمند عزم همگانی دستگاه‌های اجرایی است.

مدیر کمیته امداد شهرستان بویراحمد بیان کرد: از مجموع 263 روستایی که در مناطق محروم واقع شدند، حدود 60 درصد آن‌ها از سوی مسئولان کمیته امداد سرکشی شدند و در حد امکان برخی نیازهای اولیه آنان تامین شده است.

وی گفت: 10 درصد جمعیت شهرستان بویراحمد یعنی 23 هزار و 899 نفر تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان هستند.

انصاری با اشاره به برخی خدمات این نهاد به محرومان تصریح کرد: اگر دنبال این هستیم که روستائیان به حاشیه شهرها مهاجرت نکنند راهی نداریم جز اینکه با یک انسجام دستگاهی همه خدمات لازم را به این روستاها ببریم.

وی حمایت از افراد دارای توان کار و تولید را مهم‌ترین برنامه کمیته امداد در راستای توانمندسازی جامعه هدف خود دانست و ادامه داد: هر فردی که تقاضای انجام یک شغلی را داشته باشد می‌تواند به کمیته امداد مراجعه تا از مزایای تسهیلات اشتغالی این نهاد استفاده کند.

وی اضافه کرد: تعداد 9 هزار و 164 خانواده در شهرستان بویراحمد از جمله زنان بی‌سرپرست، سالمندان، از کار افتادگان و خانواده‌های زندانیان در شهرستان بویراحمد از حمایت این نهاد برخوردار هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان بویراحمد خدمات کمیته امداد را به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در مناطق روستایی کم‌نظیر خواند و گفت: گاها یک بدهکار مالی غیر عمد را از جلوی زندان برگرداندیم تا کانون یک خانواده از هم نپاشد و این گونه کارها همواره در کارنامه کمیته امداد خواهد بود ولی بدون شک برای گسترش خدمات خود به همکاری دیگر دستگاه‌ها به‌ویژه خیرین نیازمند هستیم.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول