اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام:

طرح اوقات فراغت " آسمانی‌ها" در ایلام اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: طرح اوقات فراغت " آسمانی‌ها" در ایلام اجرا می‌شود.

طرح اوقات فراغت " آسمانی‌ها" در ایلام اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام در تابستان امسال با اجرای طرح عظیم اوقات فراغت با عنوان " آسمانی‌ها" و همچنین طرح قرآنی 1446 با محوریت حفظ جزء 30 اقدامات ویژه‌ای صورت داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام دارای 191 کانون فرهنگی و هنری در کل استان ایلام است.

این مسئول اضافه کرد: از این تعداد 125 کانون روستایی و عشایری بوده و مابقی هم مربوط به کانون‌های فرهنگی هنری در مراکز شهری استان ایلام هستند.

چراغی‌پور تصریح کرد: افزون بر این هم 12 به صورت کانون‌های تخصصی در استان ایلام فعالیت داشته و در واقع فعالیت این کانون‌ها فراتر از کانون‌های فرهنگی هنری است.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: کانون تخصصی پژوهش و آموزش، عترت، عقاید اسلامی، حجاب و عفاف، ورزش و کانون "آی‌.تی" از جمله کانون‌های تخصصی فعال استان ایلام هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز 15 خانه نور در استان ایلام فعال و دایر بوده که وظیفه عمده آنها آموزش نونهالان رده سنی سه تا 12 سال است.

این مسئول اضافه کرد: خانه‌های نور در قسمت‌های مختلف مذهبی و عقیدتی در اقصی نقاط استان ایلام فعالیت دارند. 

چراغی‌پور تصریح کرد: طرح اوقات فراغت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام همزمان سوم تیرماه با سالروز میلاد حضرت امام سجاد (ع) در سراسر استان ایلام شروع شده است.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: با توجه به استعداد و توان در اختیار این مجموعه این فعالیت تابستانی نیز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: کلاس‌های ویژه‌ای برای طرح اوقات فراغت در استان ایلام توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در نظر گرفته شده است.

این مسئول اضافه کرد: کلاس‌های ویژه طرح اوقات فراغت این کانون شامل آموزش قرآن، احکام، صحیفه سجادیه و ... است.

چراغی‌پور تصریح کرد: امسال برای جذب بیشتر جوانان به طرح‌های اوقات فراغت کانون نیز کلاس‌های هنری به فعالیت طرح تابستانه اضافه شده است. 

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: داستان‌نویسی، خوشنویسی، معرق و در مناطق روستایی نیز فرشبافی را جزو برنامه‌های کانون قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول