اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم:

فضای تجاری برای 40 کشور در قم وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: مجموعه اقدامات صورت گرفته طی چند سال گذشته سبب به وجود آمدن فضای تجاری برای بیش از 40 کشور در قم شده است.

فضای تجاری برای 40 کشور در قم وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم یونس عالی‌پور در مراسم امضای تفاهمنامه راه‌اندازی دفتر تجارتی ایران و ترکیه که دوشنبه‌ شب در سالن جلسات هتل قصر قم برگزار شد‌ با اشاره به حوزه‌های مختلف تجارت خارجی قم اظهار کرد: در گذشته جایگاه خاصی برای صنعت قم وجود نداشت و هیچکس حاضر به سرمایه‌گذاری در این استان نبود اما اکنون فضای جدیدی ایجاد شده و در حال حاضر بیش از 2 هزار واحد صنعتی در قم مشغول به فعالیت هستند.

وی از ایجاد فضای تجاری برای 42 کشور خارجی در قم خبر داد و افزود: صادرات و واردات موجب افزایش اشتغال در هر کشور می‌شود به همین دلیل فضای اقتصادی قم نسبت به گذشته تغییرات فراوانی داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطر نشان کرد: اقدامات بسیار خوبی طی سال‌های گذشته در عرصه تجارت خارجی قم صورت گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همراهی مسئولان در کنار تعصب و دلسوزی صاحبان سرمایه موجب دستیابی قم به جایگاه کنونی شده است گفت: امروز به سمتی حرکت می‌کنیم که تجارت و صنعت قم با دنیا گره خواهد خورد.

عالی‌پور تصریح کرد: قم به عنوان پایتخت تشیع جهان باید به جایگاه بالاتری برسد و هر چند امروز در شرایط تحریم به سر می‌بریم اما تجربه نشان داده که تلاش‌های گذشته موجب شکستن سدهای بسیاری شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت اقتصادی کشور بیان کرد: حضور تجار و بازرگانان استان قم در مالزی موجب سردرگمی و شکست آمریکا شد زیرا بر خلاف ظاهر ساده‌ای که این سفر داشت، عمق سیاسی زیادی به وجود آمد و نام قم در عرصه بین‌الملل بر سر زبان‌ها افتاد.

وی با تاکید بر حمایت دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعالیت‌های تجاری خارجی بازرگانان قم تصریح کرد: برای انتقال آسان مراودات تجاری و صنعتی با ترکیه باید فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گیرد و حضور متقابل فعالان اقتصادی دو کشور، ظرفیت‌های زیادی برای ما ایجاد می‌کند.

عالی‌پور ارتباط با کشورهای مسلمان و همسایه را یک بازی برد برد قلمداد کرد و افزود: تمام کشورهای همسایه در اولویت برقراری ارتباط بازرگانی بوده و ملل مسلمان نیز جامعه هدف ما را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه ما به دنبال اتاق بازرگانی مسلمین هستیم گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها فضای مسمومی علیه کشورهای مسلمان به ویژه ایران به وجود آورده‌اند بنابراین باید به سمتی برویم که اهداف عالی در نظر گرفته شده محقق شود.

وی ادامه داد: باید ارتباط خود را با بازرگانان خارجی بیشتر کنیم تا در همه شرایط از جمله مواقع بحرانی از این ظرفیت استفاده کنیم.

عالی‌پور با تاکید بر ضمانت‌نامه‌های بیمه‌ای در خصوص فعالیت‌های تجاری خارجی بیان کرد: تجار و صاحبان سرمایه باید از اقدامات تجاری خود مطمئن باشند و استفاده از بیمه‌های داخلی در این میان تأثیر فراوانی دارد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول