اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته دانشجویی استان مرکزی:

رونق اقتصادی در گرو ارتباط سازنده دانشگاه و صنعت است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته دانشجویی استان مرکزی گفت: رونق اقتصادی در گرو ارتباط سازنده و اثرگذار دانشگاه و صنعت است.

رونق اقتصادی در گرو ارتباط سازنده دانشگاه و صنعت است

 فرهاد اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید به منظور توسعه و رونق اقتصادی استان مرکزی پیش‌قدم ارتباط با صنایع شوند و صنایع نیز تعامل خوبی را برای توسعه و پیشرفت با دانشگاه‌ها داشته باشند.

وی تصریح کرد: استان مرکزی دارای 2700 واحد صنعتی و 78 واحد دانشگاهی است و از پتانسیل لازم برای ایجاد بسترهای تعامل بین دانشگاه و صنعت برخوردار است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی ایجاد دبیرخانه و کمیته ارتباط دانشگاه با صنعت در استان مرکزی با مسئولیت دانشگاه تفرش، بومی‌سازی پروژه‌های صنعتی و ارزیابی دانشگاه‌ها از لحاظ عقد قرارداد با صنایع را از مهم‌ترین اولویت‌های استان مرکزی به منظور تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت عنوان کرد.

رئیس کمیته دانشجویی استان مرکزی افزود: در کمیته پژوهشی و کمیته تعریف و ارزیابی پروژه‌های پژوهشی که توسط دانشگاه تفرش پیشنهاد و مورد تصویب قرار گرفت دانشگاه تفرش متولی این کمیته و دانشگاه‌های صنعتی اراک، علمی کاربردی،صنایع و معادن، اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری عضو این کمیته می‌باشند.

اسکندری افزود: کلیه صنایع استان ملزم می‌باشند تمامی نیازها و پروژه‌های خود را به این کمیته اعلام و این کمیته پس از ارزیابی توانمندی دانشگاه‌ها و متخصصین مربوطه آنها را توزیع کنند.

گفتنی است در راستای ارتباط سازنده و اثرگذار دانشگاه و صنعت نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه تفرش نیز در این دانشگاه برپا شده است.

این نمایشگاه با هدف ارائه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه تفرش در تعامل با صنایع استان برپا شده که در قالب 10 غرفه توانمندی‌های علمی و آزمایشگاهی، پوستر طرح‌های پژوهشی انجام شده استادان دانشگاه تفرش با صنایع استان مرکزی و کشور و پایان‌نامه‌های دانشجویان در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول