اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بیماری تب کنگو قابل کنترل است

خبرگزاری فارس: قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در صورتی که پس از کشتار دام، لاشه 24 ساعت در یخچال‌های صنعتی نگهداری شوند، بیماری تب کریمه‌کنگو قابل کنترل است.

بیماری تب کنگو قابل کنترل است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهنگ بابا محمودی صبح امروز در جمع اعضای کارگروه بهداشت و درمان مازندران اظهار داشت: بیماری مشترک انسان و دام از گرفتای‌های جدی بشر است.

وی با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه‌کنگو در کشور خاطرنشان کرد: شیوع این بیماری سه سال است که در مازندران اتفاق افتاده و هر سال یک نفر به این بیماری دچار شد که با اقدامات درمانی مناسب این بیمار درمان شده و هیچ یک از عوامل بیمارستانی را نیز آلوده نکرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با اشاره به نحوه ابتلای بیماری تب کریمه‌کنگو در مشهد خاطرنشان کرد: ویروس این بیماری تا زمانی که دام زنده است برای دام خطراتی ایجاد نمی‌کند و هیچ‌گونه علائمی نیز در دام مشاهده نمی‌شود، ولی پس از کشتار دام و با عدم رعایت مسائل بهداشتی در صورت آلوده بودن دام، فرد دچار بیماری می‌شود.

وی تاکید کرد: کارکنان قصابی‌ها و کشتارگاه‌های دام اطلاعاتی کافی درمورد بیماری‌های مشترک انسان و دام ندارند که نیاز است برای آموزش آنها اقدامات مناسبی انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: این ظرفیت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود دارد که برنامه‌ای آموزشی برای کارکنان واحدهای قصابی و کشتارگاه‌ها ایجاد شود.

بابا محمودی در ادامه با اشاره به رعایت نکات بهداشتی درمانی در کشتارگاه‌های صنعتی یادآور شد: برای کنترل بیماری تب کریمه کنگو دام‌ها در صورتی که پس از کشتار دام، لاشه  24 ساعت در یخچال‌های صنعتی نگهداری شوند تب کریمه کنگو قابل کنترل است.

وی در ادامه خواستار ساماندهی سگ‌های ولگرد در مازندران شد و یادآور شد: ساماندهی سگ‌های ولگرد در مشهد به خوبی انجام شد و بهتر است که مسببان ساماندهی سگ‌های ولگرد در مازندران از اقدامات انجام شده در مشهد بهره‌برداری کنند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی در مازندران یادآور شد: وزرات کشور به خوبی وظایف دستگاه‌ها را برای ساماندهی سگ‌های ولگرد به طور شفاف مشخص کرد.

وی در ادامه یادآور شد: در ماه گذشته 8 نفر در روستای آقامشهد ساری توسط سگ هار گزیده شدند.

بابا محمودی در ادامه خاطرنشان کرد: روزانه 3 هزار نفر در جهان به علت ابتلا به بیماری‌های روده‌ای جانشان را از دست می‌دهند و بیش از سه میلیون و 200 مرگ در سال ناشی از اتبلا به  اسهال در جهان اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول