اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

اعزام 500 مبلغ به طرح نشاط معنوی در سراسر کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 500 مبلغ در طرح تابستانی نشاط معنوی به بقاع متبرکه سراسر کشور اعزام می‌شوند.

اعزام 500 مبلغ به طرح نشاط معنوی در سراسر کشور

حجت‌الاسلام احمد پاک‌نهاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری دوره‌های تابستانی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه در یک دوره 50 روزه به مناطق مختلف کشور اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: اعزام این مبلغان به طرح نشاط معنوی در سراسر کشور از 10 تیرماه آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این طرح برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سراسر کشور در بقاع متبرکه در حال برگزاری است که طلاب برای تدریس و تبلیغ در این دوره اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 500 مبلغ برای اعزام به این طرح ساماندهی شده‌اند اظهار داشت: این مبلغان با سبد فرهنگی، جوایز و ره‌توشه‌های معنوی به بقاع متبرکه اعزام شدند تا از فرصت تعطیلات تابستان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در بقاع متبرکه استفاده کنند.

پاک‌نهاد تصریح کرد: برای برگزاری طرح نشاط معنوی سه کتاب بسیار مفید حاوی مطالب، اشعار و نقاشی‌های متناسب با گروه سنی آماده شده و در اختیار مبلغان قرار گرفته تا به عنوان محتوای آموزشی و فرهنگی در این طرح از آنها استفاده شود.

وی ابراز داشت: این مبلغان در اعیاد ماه‌های شعبان و رمضان نیز برنامه‌های مذهبی و سخنرانی خواهند داشت و برنامه‌هایی مانند ترویج احکام، مسابقات فرهنگی و ورزشی و ترویج نماز را در این مراکز پیگیری خواهند کرد.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: فعالیتی که امسال در برنامه‌های مبلغان اضافه شده است، مشارکت در تربیت یک میلیون حافظ و قاری قرآن توسط سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی عنوان داشت: فرم‌ها و جداول مربوط به این طرح و کتابچه‌های حفظ در اختیار آنان قرار گرفته است تا با پیروی از روش حفظ مصوب کارشناسان این مرکز، در تربیت یک میلیون حافظ و قاری مشارکت کنند.

پاک‌نهاد ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه قرار است تا سال دیگر یک میلیون قاری و حافظ قرآن تربیت کند که مبلغان در این زمینه فعالیت‌های خوبی خواهند داشت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول