اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار اردبیل:

حجاب تنها مصونیت نیست بلکه ارزش‌آفرین است

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار و مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: حفظ حجاب و عفاف تنها مصونیت نیست بلکه اعتلای ارزش‌های انسانی و تقویت این بعد الهی است.

حجاب تنها مصونیت نیست بلکه ارزش‌آفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری در همایش چادر حجاب برتر که همزمان با روز ملی عفاف و حجاب در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: انسان با آگاهی و کسب دانش و بینش باید مسئله حجاب را تبیین کند چرا که پروردگار متعال دو گوهر و سرمایه بی‌نظیر عقل و فطرت را به بشریت بخشیده تا براساس آن راه درست و حقیقی را تشخیص دهد.

وی تصریح کرد: همیشه انسان شیفته ارزش‌های الهی و انسانی و کرامت بشری است و اگر به دنبال این ارزش‌ها راه حق و حقیقت را می‌رود به خاطر زیبایی‌ها و معیارهای صحیح این ارزش‌ها است که بشر به رشد فکری و بلوغ عقلی در زندگی می‌رسد.

جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: چیستی و چرایی این موضوع و آگاه شدن بشر نسبت به حقیقت حجاب و عفاف او را وا می‌دارد تا عمر خود را به بطالت سپری نکند بلکه از لحظه لحظه عمر خود فایده برده و توشه‌ای برای خود بردارد که در این بین حفظ حجاب و عفاف توشه حقیقی در کسب معرفت و دوری از معاصی است.

این مسئول اضافه کرد: حفظ ارزش‌های الهی و انسانی نظیر حجاب و عفاف والاترین و بالاترین معرفت و تکریم فضایل است زیرا ارزش‌های انسانی را درک کردن و راه سعادت را پیمودن خود تعالی واقعی است.

وی عنوان کرد: ما نباید حجاب و عفاف را تنها مصونیت و حفظ شخصیت زن بدانیم بلکه حفظ حجاب احترام گذاشتن به تمام آفریده‌ها و خلقت پروردگار است و از آغاز آفرینش نیز انسان به این سمت حرکت کرده و در این بین حضرت زهرا (س) را فرشته حیا و تندیس عفت می‌داند.

به گزارش فارس، مشاور استاندار و مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: وقتی انسان مبانی فکری و اعتقادی صحیح داشته باشد و درست رشد و معرفت پیدا کند به حقیقت حجاب پی‌برده و خود را در برابر ناملایمتی‌ها قرار نمی‌دهد.

جعفری ضرورت توجه خانواده‌ها و آموزش صحیح در این حوزه را یادآور شد و گفت: نظارت خانواده‌ها یک اصل حقیقی و ضروری است چرا که نسل آینده باید به این حقیقت پی ببرد که حجاب نه تنها محدودیت نیست بلکه کسب فضیلت، ارزش و ماهیت واقعی است به طوری که برای زنان این زینت زیبنده و وقار آفرین است.

وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: حجاب به معنای رسیدن به حریم الهی و دوری از هرگونه گناه و حرام است و به یقین بهترین شیوه غلبه بر شهوت و ترک لذایذ دنیوی توجه به حدود الهی و حریم زن و مرد است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول