اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

حضور معلولان در عرصه‌های اجتماعی حمایت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جدید شهرستان فردوس گفت: بسیاری از معلولان دارای استعدادهای فوق‌العاده‌ای هستند و نباید آنان را به سبب نقص عضو از حضور در عرصه‌های اجتماعی کنار زد.

حضور معلولان در عرصه‌های اجتماعی حمایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی در دیدار با کارکنان اداره بهزیستی شهرستان فردوس اظهار کرد: خداوند عادل است و به همین سبب بین بندگان خود تبعیض قائل نمی‌شود و قطعاً افراد معلول مورد عنایت ویژه خداوند قرار دارند.

وی زیبایی، زشتی، زن بودن، مرد بودن، سالم بودن و معلول بودن را از جنبه‌های خلقت انسان‌ دانست و افزود: خصوصیاتی که با خلقت انسان ارتباط دارد مایه هیچ امتیازی نیست و برای انسان ثمری ندارد.

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه اخلاق مایه امتیاز انسان‌ها است، تصریح کرد: یک انسان معلول اگرچه دارای نقص عضو است ولی ممکن است از جایگاه بالاتری نسبت به یک انسان سالم در نزد خداوند برخوردار باشد.

بابایی با گرامیداشت هفته بهزیستی، خدمت به معلولان و محرومان را از بزرگ‌ترین توفیقات مجموعه بهزیستی دانست و گفت: برخی از معلولان ارزشمندتر از انسان‌های سالم و از جایگاه بالاتری در نزد خداوند برخوردار هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از معلولان دارای استعدادهای فوق العاده‌ای هستند و نباید آنان را به سبب نقص عضو از حضور در عرصه‌های اجتماعی کنار زد بلکه باید زمینه بروز و شکوفایی استعدادهای آنها را فراهم کرد.

*واگذاری 66 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی فردوس

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس نیز در این دیدار از واگذاری 66 واحد مسکونی به مددجویان خبر داد و گفت: هدف عمده بهزیستی توانمندسازی خانواده‌های محروم و بازتوانی معلولان است که این هدف با ارائه خدمات حمایتی، مسکن و اشتغال دنبال می‌شود.

سیدحسین پارسای محبی افزود: در حال حاضر بیش از 33 مرکزغیردولتی شامل مراکز خیریه و مهدهای کودک زیر نظارت اداره بهزیستی شهرستان فردوس فعالیت می‌کنند.

وی از افتتاح آدینه مهد در مصلای نماز جمعه شهرستان فردوس خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هدف نگهداری و مراقبت از کودکانی که والدین آنها در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شرکت می‌کنند، اجرا می‌شود.

رئیس بهزیستی فردوس اضافه کرد: با افتتاح آدینه مهد، مادران می‌توانند کودکان خردسال خود را به مهد مستقر در مصلای نماز جمعه بسپارند و با خیال آسوده در مراسم نماز جمعه شرکت کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول