اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

مسجد دانشگاه نسل جوان جامعه است

خبرگزاری فارس: مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مسجد دانشگاه نسل جوان جامعه و بهترین سنگری است که به وسیله‌ آن می‌توان این نسل را از انحراف دور کرد.

مسجد دانشگاه نسل جوان جامعه است

حجت‌الاسلام ابوالقاسم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن دهه تکریم مساجد و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان فرصت خوبی برای بازخوانی نقش بی‌بدیل مساجد در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: مساجد امروز در جامعه ما نقشی را که بایسته است ایفا نمی‌کنند و این موضوع دلایل بسیاری دارد.

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: مساجد مرجع آموزش دینی به مردم هستند و کارکرد ویژه آنها فرهنگ‌سازی بر اساس مبانی دینی است.

وی عنوان داشت: متولیان امور مساجد باید سعی کنند تا راهکارهایی برای گسترش دامنه نفوذ مساجد در اقشار گوناگون جامعه پیدا کنند.

حسینی افزود: متولیان مساجد باید به این نکته توجه داشته باشند که مسجد مأمنی برای تمام اقشار و گروه‌ها است.

وی گفت: یکی از کارهایی که مدیر یک مسجد باید به آن اهتمام داشته باشد، ایجاد فضایی در مساجد است که تمام اقشار در آن فضا احساس راحتی کنند.

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: باید برنامه‌های مساجد متنوع و گوناگون باشد تا سلیقه‌های مختلف به آن جذب شوند.

وی اظهار کرد: لازم نیست در مسجد تنها از احکام صحبت شود بلکه فرصت سخنرانی میان دو نماز می‌تواند زمان مناسبی برای مطرح کردن موضوعات بهداشتی، توصیه‌های خانوادگی و مسائل علمی مورد نیاز مردم باشد.

حسینی با اشاره به اینکه مسجد یک نهاد چند بعدی است افزود: بهداشت معنوی جوانان باید با شرکت در برنامه‌های مسجد تامین شود.

وی ادامه داد: مسجد مکانی است که باید در آن مردم را با ترفندهای دشمن آشنا ساخت و مشکلات موجود در جامعه را برای خانواده‌ها تبیین کرد.

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: دشمن برای تمام اقشار جامعه ما برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده است اما هنوز بسیاری در کشور ما نسبت به این برنامه‌ریزی‌ها در غفلت به سر می‌برند.

وی اظهار کرد: دشمن برای نسل جدید برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام داده و در قالب سرگرمی‌ها و بازی‌های مختلف تلاش می‌کند آنها را از ارزش‌ها دور کند که مسجد می‌تواند سنگر مستحکمی در برابر این تهاجمات باشد.

حسینی با اشاره به اینکه این سنگر به دیده‌بان ماهری نیاز دارد ابراز داشت: باید از طریق مسجد جوانان را با ترفندهای بیگانه آشنا کرد تا آنان در مقابله با این تهاجمات واکسینه شوند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه رمضان گفت: ماه رمضان مردم برای حضور در مساجد انگیزه بالاتری دارند و جوانان بهتر به موعظه‌های دینی توجه می‌کنند از این رو باید از فرصت این ماه برای مقابله با تهدیدات استفاده کرد.

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به راهکارهای جذب جوانان به مساجد ادامه داد: اگر جوانان بدانند با حضور در مساجد گامی در راه رشد و تعالی خود برداشته‌اند، حتما حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: مساجد نباید نقش خود را در هنگام نماز محدود کنند بلکه در تمام ساعات شبانه‌روز و در تمام مسائل می‌توان از ظرفیت مساجد استفاده کرد.

حسینی اظهار داشت: باید موانع جذب مساجد را شناخت و با برنامه‌ریزی دقیق آنها را از میان برداشت و در این کار عظیم باید نخبگان امور فرهنگی به کمک متولیان مساجد بیایند.

وی گفت: تمام نهادها در برابر مساجد مسئول هستند و باید نقش خود را در بهبود وضعیت این سنگرهای بزرگ اجتماعی انجام دهند.

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: اگر در هر مسجد نخبگان و افراد تاثیرگذار تلاش کنند تا مشکلات را از راه بردارند و کاستی‌ها را جبران کنند، مساجد ما می‌توانند جایگاه خود را به دست بیاورند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول