اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری آبیک:

پدیده بدحجابی در شأن نظام اسلامی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: پدیده ناپسند و غیر اسلامی بدحجابی در شأن نظام اسلامی و زنان و دختران جامعه نیست.

پدیده بدحجابی در شأن نظام اسلامی نیست

آیت‌الله بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: حجاب یک فرهنگی است که منشأ دینی و ارزشی دارد که گسترش و ترویج آن به دست افراد جامعه است، ولی بدحجابی فرهنگ مقابل حجاب بوده که غیر دینی و غیر ارزشی است که از بیگانگان به کشور ما رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه نهادینه کردن فرهنگ حجاب باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، افزود: رسانه‌ها و مطبوعات به ویژه صدا و سیما باید ترویج فرهنگ حجاب را در برنامه‌هایشان بگنجانند.

این مسئول فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت حجاب را کاری ظریف و با لطافت دانست و خاطر‌نشان کرد: با جبر و اکراه نمی‌توان کسی را به رعایت حجاب وادار کرد، چرا که ممکن است نتیجه منفی داشته و یا بی‌نتیجه باشد.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک بیان کرد: ارزش‌های فرهنگی و اسلامی باید در بین آحاد جامعه تبلیغ شود تا نسل جوانی که بدحجاب است به این باور برسد که بدحجابی گناه و عمل ناشایست بوده که قطع یقین در پوشش تجدید نظر خواهد کرد.

بنی‌هاشمی رعایت حجاب از سوی زنان و دختران جامعه را سبب جلوگیری از ناهنجارهای موجود در جامعه، جلوگیری از گسترش روابط نامشروع و گسیختگی خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: رعایت حجاب سبب می‌شود جامعه رنگ و نمای اسلامی پیدا کرده و آرامش خاصی در جامعه حاکم شود.

وی  با اشاره به افزایش سن ازدواج در جامعه تصریح کرد: متأسفانه برخی از افراد که بسترهای لازم برای ازدواجشان فراهم نیست و ضعیف‌النفس بوده که عقده روانی در آنان ایجاد می‌شود و با مشاهده افراد بدحجاب تحریک شده و نوعی بیماری در وجودشان ایجاد می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: در حکومت اسلامی که شعار نظام اسلامی می‌دهیم و باید اسلام‌گرایی را در دنیا ترویج دهیم، پسندیده نیست که برخی از بانوان به شکل غربی‌ها در جامعه ظاهر شوند.

بنی‌هاشمی بیان کرد: شعار معروف حجاب مصونیت است نه محدودیت باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

وی جلوگیری از البسه وارداتی و تولید لباس‌های نامناسب د‌ر داخل کشور را از سوی مسئولان ذی‌ربط ضروری خواند و اضافه کرد: لباس‌های بانوان جامعه باید متناسب با فرهنگ اسلامی باشد که البته گسترش فرهنگ مد و لباس اصیل ایرانی و مذهبی نیز در این امر ضروری است تا از تبلیغ فرهنگ‌های غربی جلوگیری شود.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک اذعان کرد: پدیده بدحجابی چون یک ضد فرهنگ منفی و غربی است در جامعه بیشتر به چشم می‌آید و احساس می‌کنیم تعداد افراد بدحجاب افزایش یافته است، چرا که بانوان محجبه بسیاری در جامعه وجود دارند که د‌ر عرصه‌های مختلف نیز مشغول به فعالیت هستند.

بنی‌هاشمی بر فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف از سو‌ی مسئولان تأکید کرد و گفت: تذکر لسانی در قالب امر به معروف و نهی از منکر در زمینه مقابله با پدیده بدحجابی راهگشا بوده که همت مردم و مسئولان در این زمینه ضروری است.

وی یادآور شد: اگر فرهنگ حجاب در عمق وجود افراد بدحجاب نفوذ یابد، رعایت حجاب و تعداد افراد با‌حجاب در جامعه بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول